اشتباه لفظی، بوش جنگ‌طلب را رسوا کرد

جمعه 30 ارديبهشت 1401 - 21:44

بوش پدر، رئیس‌جمهور جنایتکار اسبق آمریکا برای اولین بار ناخواسته درست گفت و به دلیل اشتباه زبانی، جنایات خود در طول لشکرکشی آمریکا علیه عراق را افشا کرد و دلیل این رسوایی را به سن بالایش مرتبط دانست.

العالم- کشکول

بوشِ پدر، که در دانشگاهی در شهر دالاس در ایالت تگزاس درباره جنگ اوکراین سخنرانی می‌کرد، حقیقتی را که بر آن واقف بود و بیان آن را ناپسند نمی‌دید بر زبان آورد. او در این سخنرانیِ در حال انتقاد از نظام سیاسی روسیه، قبل از آنکه جمله خود را اصلاح کند و سرش را تکان دهد، گفت: "نتیجه، عدم کنترل و تعادل در روسیه و تصمیم مردی برای آغاز یک حمله کاملا غیرقابل توجیه و وحشیانه به عراق است." او بلافاصله متوجه اشتباه خود شد و گفت: "منظورم اوکراین بود." سکوت سنگینی در میان حضار برقرار شد. سپس بوش شانه‌هایش را تکان داد و گفت: "همچنین عراق". رئیس‌جمهور جنگ‌طلب پیشین آمریکا سپس به شوخی، دلیل اشتباه لفظی خود را سن بالایش توصیف کرد و حاضرین شروع به خندیدن کردند. این اشتباه لفظی به دلیل سن بالای بوش پدر نبود بلکه به این دلیل است که بایدن نیز که به ستاره لغزش‌های زبانی و گاف معروف است، مسن‌تر از بوش- یعنی 79 ساله- است با این حال او رئیس‌جمهور فعلی آمریکاست.

بوش در سال 2003 به عراق لشکرکشی و این کشور را بدون هیچ توجیهی و به صورت وحشیانه نابود کرد و این جنگ او تا کنون به کشته شدن دست‌کم 2 میلیون شهروند عراقی، آواره شدن میلیون‌ها عراقی در داخل کشور و خارج از آن، نابود شدن منابع طبیعی این کشور منجر شده است. آمریکا طی سال‌ها به طور سیستماتیک ثروت ملت عراق را چپاول می‌کند و مانع از توسعه و پیشرفت اقتصادی این کشور شده است تا از این طریق، طرح ویرانگر رژیم صهیونیستی را اجرا کند. بوش امروز کاملا از جنایاتی که در عراق مرتکب شده، آگاه است و با اینکه متن سخنرانی کوتاه خود را از روی برگه‌ای می‌خواند ولی تلاش او برای همدردی( صوری) با اوکراین، بی‌فایده است؛ زیرا همه می‌دانند که دستان وی به خون میلیون‌ها نفر در عراق آلوده شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها