زخمی شدن 10یمنی بر اثر بمباران سعودی در الحدیده  

زخمی شدن 10یمنی بر اثر بمباران سعودی در الحدیده  
يکشنبه 1 خرداد 1401 - 19:34

شماری از شهروندان یمنی امروز در بمباران منازل غیرنظامیان استان الحدیده توسط متجاوزان سعودی که نقض فاحش توافقنامه سوئد و آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل است، زخمی شدند.

العالم - يمن

شبکه المسیره نت گزارش داد 10 شهروند اعم از زن و کودک در اثر بمباران دو خانه در منطقه الفواهه واقع در مناطق حیس و الجراحی مجروح شده و خسارت مالی دیدند.

نیروهای متجاوز هم‍‌چنان به نقض آتش بس بشردوستانه و نظامی و همچنین توافق آتش بس الحدیده بر اساس توافقنامه سوئد ادامه می دهند، به گونه ای که اتاق عملیات افسران هماهنگی از 73 مورد نقض توافق نیروهای متجاوز در استان در روز شنبه خبر داد.

یک منبع این اتاق گفت: از جمله تخلفات؛ ایجاد استحکامات رزمی در حیس، پرواز 11 هواپیمای جاسوسی در حریم هوایی حیس و مقبنه و 4 حمله هواپیماهای جاسوسی به حیس و 13 بمباران توپخانه ای بود.

نیروهای متجاوز روز گذشته 134 مورد نقض آتش بس را در چندین استان مرتکب شدند که 52 پرواز هواپیماهای شناسایی مسلح و جاسوسی در حریم هوایی استان های مأرب، تعز، حجه، الجوف، صعده، الضالع، البیضاء و جبهه های مرزی بود.

مزدوران استحکامات رزمی در اطراف شهر مأرب ایجاد کردند، در حالی که 13 بمباران توپخانه،و هدف قرار دادن پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در البلق شرقی، ملعا و صرواح در استان مأرب، بنی حسن در استان حجه و الملاحیظ و المدافن در استان صعده ثبت شد.

مزدوران متجاوز همچنین با توپخانه مواضع ارتش و کمیته های مردمی را در الفخیذه، جبل تویلق و الکنب قدیم در جیزان هدف قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها