هشدار جنبش النجباء به کردستان عراق

هشدار جنبش النجباء به کردستان عراق
چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 02:31

عضو شورای سیاسی گروه مقاومت اسلامی «جنبش النجباء» عراق از رهبران اقلیم کردستان عراق خواست که هشدار اخیر هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق را جدی بگیرند.

العالم-عراق

الیاسری تاکید کرده است که اگر اقلیم کردستان عراق از رفتارهای ویرانگر خود دست برندارد، مصیبت‌های بزرگی را برای دولت اقلیم به دنبال خواهد داشت.

وی با یادآوری توانمندی بزرگ مقاومت عراق برای بازدارندگی، افزوده است که از این پس «برای هر عملی، عکس العملی وجود خواهد داشت که نمی‌توان آن را پیش بینی کرد».

وی تاکید کرد که مقاومت عراق، عهد بسته است که هر تجاوز غیرقانونی را رصد کرده و تحت پیگرد قرار دهد و مجازات کند.

پیش تر هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق در بیانیه ای اعلام کرد که در سایه اوضاع تنش آفرین ناشی از روند سیاسی جاری در عراق که اوضاع اقتصادی و اجتماعی را تحت الشعاع قرار داده و در میان همه این بحران‌ها، مقاومت عراق آموزش گروه‌های مسلح با حمایت «مسرور بارزانی» (نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و پسر «مسعود بارزانی») را رصد کرده و زیر نظر دارد.

این بیانیه اضافه کرده است که همچنین تحرکات مشکوک پاره‌ای عوامل داخلی مرتبط با خارج را رصد کرده که هدف همه اینها، ایجاد هرج و مرج، ناآرامی، تخریب، از هم پاشیدگی وحدت ملت عراق و بافت اجتماعی کشور است و اثر انگشت رژیم صهیونیستی در آن کاملا آشکار است.

این بیانیه خطاب به مقامات اربیل گفته است: به مقامات در اقلیم کردستان عراق اعلام می‌کنیم که تلاش پلید آنها و آتشی که می‌خواهند بر افروزند، شعله‌هایش به خودشان باز خواهد گشت و همه را به آتش خواهد کشاند، در آن صورت جز پشیمانی و زیان هیچ سودی نخواهند برد.

در واکنش به این بیانیه شدیداللحن هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت در عراق، شورای امنیت اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای پاسخ داد که هرگونه تعرض به کردستان عراق، هزینه سنگینی به دنبال خواهد داشت.

این شورا مدعی شده است که هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت در عراق اتهاماتی بی اساس متوجه اقلیم کردستان عراق کرده است.

یک روز پیش از بیانیه هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت، دبیرکل گروه جهادی - سیاسی عصائب اهل الحق نیز در اظهاراتی تلویزیونی به آموزش گروه‌های مسلح در اربیل برای ایجاد ناامنی در مناطق شیعه نشین جنوب و مرکز عراق اشاره کرده بود.

«شیخ قیس الخزعلی» گفت که مدتی است در اربیل تعدادی از افراد تحت عنوان فعالان اجتماعی، آموزش می‌بینند و در هتل‌های مجلل ساکن و به آنها پول پرداخت شده و عده‌ای نیز مسلح شده‌اند تا در عراق ایجاد هرج و مرج کنند.

به گفته وی، می‌خواهند تحت پوشش اعتراضات مطالباتی، موج تازه‌ای از اعتراضات را در بغداد به راه بیندازند و این بار بنا دارند که این اعتراضات را وارد فاز مسلح کرده و برخی از فعالان آنها، از هم اکنون بر آن نام «مبارزه مسلح» گذاشته‌اند.

وی هدف نهایی این طرح را ایجاد هرج و مرج و ناآرامی در مناطق جنوب و مرکز عراق خاستگاه شیعیان عنوان کرده است.

الخزعلی تصریح کرد که فعالیت سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اربیل از فاز تجمیع اطلاعات به مرحله اجرای عملیات رسیده است.

براساس گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی به واسطه روابط نزدیک که با مقامات در اربیل ایجاد کرده، مجری این طرح برای ایجاد ناآرامی در مناطق جنوب و مرکز عراق است.

اعتراضات خیابانی جدید با توجه به آغاز فصل گرما در عراق که از آن به فصل اعتراضات یاد می‌شود، به دلیل نگرانی‌هایی از احتمال تبدیل شدن اعتراضات به بهانه‌ای برای حمله مسلحانه، موجی از نگرانی را در مناطق جنوب و مرکز عراق به دنبال داشته است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها