استقبال رژیم صهیونیستی از «تصمیم بایدن برای عدم حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی»

استقبال رژیم صهیونیستی از «تصمیم بایدن برای عدم حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی»
چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 07:45

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به طور غیررمستقیم به گزارش جدید نشریه پولیتیکو واکنش نشان داد.

العالم _ فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از رویترز، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از «تصمیم دولت ایالات متحده برای عدم حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی» استقبال کرد.

ساعاتی پیش از آن نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد غربی نوشته بود که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، تصمیم نهایی خود را اتخاذ کرده و قصد دارد سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی نگه دارد، امری که تلاش‌های بین‌المللی برای احیای برجام را پیچیده‌تر می‌کند.

این گزارش به نقل از یک منبع مطلع دیگر می‌گوید، بایدن این تصمیم را در تماس تلفنی روز ۲۴ آوریل به اطلاع نفتالی بنت رسانده و اضافه کرده که چنین تصمیمی کاملا نهایی شده و در این زمینه امتیازی داده نخواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بنت پس از تماس تلفنی ۲۴ آوریل با بایدن گفته بود: «من مطمئنم رئیس جمهور بایدن که دوست واقعی اسرائیل است و به امنیت آن اهمیت می‌دهد، اجازه نخواهد داد که سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف شود.»

اما کاخ سفید آن زمان صرفا گفت که دو رهبر درباره «تهدیدات ایران و گروه‌های نیابتی آن» با یکدیگر صحبت کرده‌اند.

در پی انتشار گزارش نشریه پولیتیکو، نفتالی بنت در توییتی با مطرح کردن اظهاراتی مضحک نوشت: «من از تصمیم دولت ایالات متحده برای نگه داشتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی، جایی که متعلق به آن است، استقبال می‌کنم.»

وی در ادامه این توییت تصمیم جو بایدن را «اصولی» نامید و گفت که از او و دولت وی به این خاطر که دوست واقعی اسرائیل هستند، تشکر می‌کند.

بنت همچنین در توییتی به زبان عبری این تصمیم دولت جو بایدن را «دستاوردی بزرگ» برای اسرائیل توصیف کرد و در ادامه اظهارات مضحک خود مدعی شد این تصمیم «ثابت می‌کند می‌توان مقابل تروریسم ایران محکم ایستاد».

البته نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هیچ یک از توییت های خود به گزارش نشریه پولیتیکو درباره مکالمه تلفنی بایدن با خودش اشاره نکرد.

ایالات متحده سپاه پاسداران را سال ۲۰۱۹ در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد. این تصمیم در راستای سیاست «فشار حداکثری» دولت دونالد ترامپ بر ایران اتخاذ شد، اما این مسئله اکنون به یکی از موانع اصلی احیای برجام تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها