سئول و توکیو: کره شمالی "موشک‌های بالستیک قاره پیما" را شلیک کرد

سئول و توکیو: کره شمالی
چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 08:33

کره‌شمالی پس از پایان سفر جو بایدن به آسیا آزمایش موشک‌های بالستیک را از سر گرفت.

العالم - آسیا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش کره جنوبی گفت کره شمالی بامداد چهارشنبه یک موشک بالستیک قاره پیما را شلیک کرد. این اتفاق درست یک روز پس از پایان اولین سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به آسیا به عنوان رهبر ایالات متحده رخ می دهد.

سئول گفت که دست‌کم سه موشک - از جمله یک موشک ICBM مشکوک - از منطقه سونان در پیونگ یانگ شلیک شده است، جایی که چندین آزمایش تسلیحاتی اخیر توسط کره شمالی انجام شده است.

ارتش کره جنوبی ادامه داد: کره جنوبی و ایالات متحده در پاسخ به «تحریکات موشکی کره شمالی» یک «مانور موشکی زمین به زمین» را با آتش مستقیم انجام دادند.

دولت سئول پس از نشست شورای امنیت ملی مدعی شد: «پرتاب پی درپی موشک بالستیک قاره پیما و موشک بالستیک کوتاه برد امروز کره شمالی اقدامی غیرقانونی است که مستقیماً قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کند».»

یون سوک یول، رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی بر این نشست نظارت داشت و گفت این پرتاب - یکی از نزدیک به 20 آزمایشی که تاکنون توسط پیونگ یانگ در سال جاری انجام شده است - یک "تحریک جدی است که صلح در شبه جزیره کره و جامعه بین‌المللی را تهدید می‌کند".

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: اولین موشک بالستیک (مظنون به ICBM) بردی در حدود 360 کیلومتر و ارتفاع حدود 540 کیلومتری داشت.

دومین موشک بالستیک "در ارتفاع 20 کیلومتری ناپدید شد" و سومی - یک موشک بالستیک کوتاه برد مشکوک - حدود 760 کیلومتر را در ارتفاع حدود 60 کیلومتری طی کرد.

ژاپن نیز پرتاب‌های اخیر کره شمالی را تأیید و محکوم کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها