ایپسوس: میزان رضایت عمومی از بایدن به 36 درصد کاهش یافت و رکورد جدیدی برجا گذاشت

ایپسوس: میزان رضایت عمومی از بایدن به 36 درصد کاهش یافت و رکورد جدیدی برجا گذاشت
چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 08:43

بحران عدم رضایت از عملکرد جو بایدن با گذشت زمان عمیق‌تر می‌شود.

العالم - امریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که روز سه شنبه تکمیل شد، میزان محبوبیت عمومی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، این هفته به 36 درصد کاهش یافت، که پایین ترین سطح دوره ریاست جمهوری وی است، زیرا آمریکایی ها از افزایش تورم رنج می برند.
این نظرسنجی ملی دو روزه نشان داد که 59 درصد از آمریکایی ها عملکرد شغلی بایدن را تایید نمی کنند. رضایت از بایدن از 42 درصد که هفته گذشته ثبت شد، شش درصد کاهش داشت.
میزان محبوبیت بایدن از ماه اوت به زیر 50 درصد رسیده است و این هشدارها را افزایش می دهد که حزب دموکرات او در مسیر از دست دادن کنترل دست‌کم یکی از شاخه‌های کنگره در انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر قرار دارد.
به عنوان نشانه ای از تضعیف شور و شوق در میان دموکرات ها، محبوبیت بایدن در حزب خودش نیز از 76 درصد در هفته قبل به 72 درصد کاهش یافت. تنها 10 درصد از جمهوری خواهان عملکرد او را در سمت ریاست جمهوری تایید می کنند.
به همان اندازه که محبوبیت کلی بایدن پایین است، اما همچنان از پایین ترین میزان محبوبیت سلفش، دونالد ترامپ، که در دسامبر 2017 به 33 درصد رسید، بالاتر است.
امسال، بایدن با افزایش قیمت‌ها در ایالات متحده مواجه شده است. عملیات نظامی روسیه در اوکراین که به افزایش بهای سوخت منجر شده است و همچنین ادامه اختلال در زنجیره‌های عرضه جهانی به دلیل شیوع همه‌گیری کووید-19 به بحران بایدن دامن می زند.
نظرسنجی رویترز/ایپسوس به زبان انگلیسی به صورت آنلاین در سراسر ایالات متحده انجام می شود. در آخرین نظرسنجی 1005 بزرگسال، از جمله 456 دموکرات و 358 جمهوری خواه، مشارکت داشتند. بازه باورپذیری - معیار دقت - آن نیز چهار درصد است.

پربیننده ترین خبرها