به بهانه تجارت آزاد..

هزاران صهیونیست به امارات لشکرکشی خواهند کرد

هزاران صهیونیست به امارات لشکرکشی خواهند کرد
چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 14:31

امارات و اسرائیل، روز گذشته در دبی توافقنامه تجارت آزاد را امضا رساندند که این توافق به افزایش تجارت فی مابین غیرنفتی میان دو طرف به بیش از 10 میلیارد دلار در سال طی 5 سال آتی می‌انجامد. برای اولین بار است که چنین توافقنامه‌ای میان اسرائیل و یک کشور عربی منعقد می‌شود.

العالم- کشکول

به گفته دوریان باراک، رئیس اتاق بازرگانی امارات و اسرائیل، پیش‌بینی می‌شود که با امضای این توافق، نزدیک به یک هزار شرکت اسرائیلی تا پایان سال 2022 در امارات متحده عربی مستقر شوند تا از این محل، با کشورهایی در منطقه آسیای جنوبی و خاورمیانه تجارت کنند.

محمد آل خاجه، سفیر امارات در تل‌آویو، اما، امضای توافق شراکت اقتصادی فراگیر میان امارات و اسرائیل را "دستاورد بزرگی" خوانده که باعث می‌شود شرکت‌ها مستقیماً به بازار دست یابند و از لغو یا کاهش عوارض گمرکی استفاده می‌کنند.

نکته قابل توجه این است که این گرایش امارات به اسرائیل فراتر از تمام انتظاراتِ خود اسرائیلی‌ها است. با گذشت 44 سال از توافق کمپ دیوید میان اسرائیل و مصر، حجم مبادلات تجاری میان آنها کمتر از 330 دلار است. 28 سال از توافق "وادی عربه" میان اردن و این رژیم می‌گذرد ولی توافقات تجاری میان طرفین همچنان محدود است.

بدیهی است که این گرایش امارات به اسرائیل را نمی‌توان با انگیزه‌های تجاری توجیه کرد؛ چرا اهداف بزرگ‌تری وجود دارد و باید گفت هرگونه حضور اسرائیل با هر عنوان و بهانه‌ای در یک کشور عربی، تامین و تضمین اهداف خصمانه این رژیم است؛ واقعیتی که ملت‌های مصر و اردن بر آن واقف هستند و لذا صهیونیست‌ها را از نفوذ به کشورهای‌شان منع می‌کنند.

زمانی که دوریان باراک می‌گوید " با امضای این توافق، نزدیک به یک هزار شرکت اسرائیلی تا پایان سال 2022 در امارات متحده عربی مستقر شوند تا از این محل، با کشورهایی در منطقه آسیای جنوبی و خاورمیانه تجارت کنند"، این بدان معناست که ده‌ها هزار اسرائیلی در امارات مستقر می‌شوند و این حضور گسترده اسرائیلی در کشوری مانند امارات بیانگر این امر است که منطقه و به‌ویژه امارات به کانونی برای توطئه‌ها و طرح‌های تروریستی و تخریبی اسرائیل علیه کشورها و ملت‌های منطقه تبدیل می‌شود.

تجربه بیش از 7 دهه کشورها و ملت‌های عربی از حضور رژیم سرطانی اسرائیل موید این واقعیت است که این رژیم مبتنی بر تجاوز، قتل، اواره کردن، ترور و فتنه‌گری است. دو روز قبل از امضای این توافقنامه میان امارات و اسرائیل، هزاران صهیونیست با برگزاری "راهپیمایی پرچم"، به مسجدالاقصی هتک حرمت کرده و شعار "مرگ بر عرب" سر دادند" که تمام این اقدامات تحریک‌آمیز تحت حمایت پلیس اسرائیل انجام شد. قدر مسلم آن است که هزاران تن از این صهیونیست‌ها جزو کادرهای شرکت‌های اسرائیلی خوهند بود که به امارات لشکرکشی خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها