تحلیلگر نظامی آمریکایی: ناتو باید ترس از قدرت اتمی روسیه را کنار بگذارد

تحلیلگر نظامی آمریکایی: ناتو باید ترس از قدرت اتمی روسیه را کنار بگذارد
چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 12:56

یک ژنرال بازنشسته ارتش آمریکایی با اشاره به ارسال تجهیزات پیشرفته آمریکا به اوکراین، در مصاحبه با سی ان ان گفت: شماری از کشورهای عضو ناتو مجهز به سلاح اتمی هستند لذا اعضای این پیمان نظامی از جمله آمریکا باید ترس از قدرت اتمی روسیه را کنار بگذارند.

العالم ـ آمریکا

«دانا پیتارد» (Dana Pittard) ژنرال بازنشسته ارتش آمریکایی، در خصوص اقدام دولت آمریکا مبنی بر تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز اوکراین و ارسال موشک های پیشرفته به این کشور، به سی ان ان گفت: این تسحلیات در واقع مورد نیاز اوکراین است و آنها به این توانایی نیاز دارند تا علیه نظامیان روسی به کار برند.

محور مصاحبه سی ان ان درارتباط با گزارش روز گذشته (سه شنبه) روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال است که اعلام کرد دولت جو بایدن در راستای تلاش برای تقویت ارتش اوکراین قصد دارد موشک های هدایت شونده نقطه زن را در اختیار اوکراین قرار دهد که می توانند اهدافی را از فاصله بیش از ۶۰ کیلومتر هدف قرار دهند؛این سیستم های موشکی دارای بردی دو برابر توپخانه های هویتزر ام ۷۷۷ هستند که آمریکا پیش از این در اختیار اوکراین قرار داده است.

این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و تحلیلگر مسائل نظامی درادامه درمورد پیامدهای این اقدام کاخ سفید گفت: پیامد چنین اقدامی از سوی روسیه این است که در حال حاضر این کشور به اوکراین حمله برده و می تواند تنها مانع جریان ورود سلاح به اوکراین شود.

استفاده از تسلیحات اتمی در اوکراین برای روسیه فاجعه بار خواهد بود

سی ان ان درمورد عواقب این اقدام دولت بایدن از وی پرسید: این بحث مطرح است که آیا پوتین در این جنگ، عاقلانه عمل کند؟ معلوم نیست با عبور آمریکا از خط قرمز روسیه، گام بعدی پوتین چه خواهد بود.

این تحلیلگر نظامی به سی ان ان گفت: ناتو باید ترس از ولادیمیر پوتین و تسلیحات هسته ای روسیه را کنار بگذارد.

پیتارد افزود: توانایی (زرادخانه) هسته ای آمریکا و برخی دیگر از کشورهای عضو ناتو از روسیه بیشتر است و چنانچه روسیه خواسته باشد از تسلیحات اتمی و یا حتی «تسلیحات تاکتیکی اتمی» (Tactical nuclear weapons) در اوکراین استفاده کند؛ آنها (ناتو و از جمله آمریکا) در واقع می توانند باعث نابودی روسیه شوند و این برای روسیه یک فاجعه خواهد بود.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا درحالی اقدام به ارسال تجهیزات پیشرفته آمریکایی به اوکراین کرده که شبکه خبری راشاتودی ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ گزارش داده بود: مسکو به مداخله غرب در اوکراین پاسخ خواهد داد و در این راستا تسلیحات ارسال شده ناتو به خاک اوکراین را اهداف مشروع نظامی قلمداد خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها