واکنش گروه های فلسطینی به شهادت دومین خبرنگار زن

واکنش گروه های فلسطینی به شهادت دومین خبرنگار زن
چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 13:56

گروه‌های مقاومت فلسطین، روز چهارشنبه شهادت دختر روزنامه نگار فلسطینی را به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال شهر «الخلیل» در کرانه باختری رود اردن، محکوم کردند. این دومین خبرنگار و فعال رسانه ای است که طی ۲۰ روز گذشته به دست صهیونیست ها به شهادت می رسد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

«غفران وراسنه» زن ۳۱ ساله فلسطینی صبح امروز (چهارشنبه) بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی در ورودی اردوگاه «العروب» در شمال شهر الخلیل به شهادت رسید.
بنابر گزارش رسانه‌های فلسطینی، جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی به تروریسم و جنایت سازمان یافته خود ادامه می‌دهد و خون مردم فلسطین در شهرها و روستاهای سرزمین ما به زمین می ریزد.
کمیته‌های مقاومت فلسطین هم این جنایت را ادامه رویکرد تهاجمی، نژادپرستانه و فاشیستی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در دیوارهای مرگ صهیونیست‌ها در خیابان‌های کرانه باختری اشغالی عنوان کرد.
همچنین نهضت مجاهدین فلسطین گفت: هدف گرفتن عمدی و خونسردانه عفران وراسنه توسط نظامیان صهیونیستی موید این است که آزادی از طریق تشدید انتفاضه و رویارویی با رژیم اشغالگر در تمام زمینه‌ها حاصل می‌شود.
جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز قتل غفران وراسنه را جنایت جنگی خواند که جامعه جهانی را ملزم به محاکمه کشاندن فوری رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌کند.
جنبش مقاومت اسلامی حماس هم این اقدام رژیم را جنایت جنگی همه جانبه عنوان و تاکید کرد که اشغالگران رژیم صهیونیستی تاوان جنایات علیه ملت فلسطین را خواهند پرداخت.
جنبش احرار هم با جنایت جنگی خواندن این اقدام رژیم آن را نشان‌دهنده وقاحت و جنایت‌های جنگی اشغالگران علیه مردم فلسطین خواند.

نظامیان رژیم صهیونیستی ۲۱ اردیبهشت گذشته در جنایت دیگر که موج محکومیت جهانی به راه انداخت، «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره قطر را هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی، هدف به گلوله بستند و به شهادت رساندند. وی کلاه و جلیقه ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک روزنامه نگار معرفی می کرد.

پربیننده ترین خبرها