زلال قرآن (855)؛

جهادگرفی سبیل الله نزد خداوند چه مقامی دارد ؟

جهادگرفی سبیل الله نزد خداوند چه مقامی دارد ؟
چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 19:05

العالم - زلال قرآن

به شهادت آیات 20 تا 22 سوره مبارکه توبه:
«الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّـهِ وَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ. يُبَشِّرُهُمْ رَبُّهُمْ بِرَحْمَةٍ مِنْهُ وَرِضْوَانٍ وَجَنَّاتٍ لَهُمْ فِيهَا نَعِيمٌ مُقِيمٌ. خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا إِنَّ اللَّـهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ».
ترجمه: (آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند آنها را نزد خدا مقام بلندتری است و آنان بالخصوص رستگاران سعادتمندان دو عالمند. پروردگارشان آنان را به رحمت بی ‌منتهای خود و به مقام رضا و خشنودی خویش و به بهشت‌هایی که درآنجا آنها را نعمت جاودانی است بشارت دهد. درآن بهشت ابدی همیشه متنعّم خواهند بود، که نزد خدا پاداشی بزرگ است).
کسانی که به خدا و رسول الله (ص) و قیامت ایمان بیاورند و با هجرت ازخود و وطن خویش، با مال و جان در راه رضا و رضوان الهی جهاد نمایند، نزد خداوند عزّوجل مقامی رفیع داشته و به فلاح و رستگاری و فوز عظیم نائل خواهند شد و خداوند از باب رحمت بی انتهای خود آنان را وارد بهشت رضوان خویش فرموده و از نعمت های بی نهایت آن برخوردار خواهد ساخت تا بطور جاودانه و الی الابد از آنها برخوردار باشند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها