مخالفت آمریکا با عملیات ترکیه در شمال سوریه

مخالفت آمریکا با عملیات ترکیه در شمال سوریه
پنج‌شنبه 12 خرداد 1401 - 22:25

نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد، واشنگتن با عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه مخالف است.

العالم - آمریکا

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل در سفر به آنکارا، با عملیات ترکیه در شمال سوریه مخالفت کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی گرینفیلد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سفیر گرینفیلد مخالفت آمریکا با از سر گرفته شدن عملیات نظامی در شمالی سوریه را اعلام کرد».

در این بیانیه آمده است، از دید واشنگتن، این عملیات نظامی به «آوارگی جمعیت بیشتری از مردم، خطر تشدید بی‌ثباتی در وضعیت میدانی شکننده و ضعیف تلاش ائتلاف بین‌المللی برای شکست داعش» منجر خواهد شد.

ارتش ترکیه همزمان با تشدید تنش‌ها بین نظامیان این کشور و گروه‌های معارض از یک سو و شبه‌نظامیان موسوم به «قوات سوریا الدیمقراطیة» (قسد) از سوی دیگر، چهارشنبه شب تجهیزات نظامی زیادی را وارد خاک سوریه کرد.

یک فرمانده نظامی در «الجیش الوطنی»(ارتش ملی) وابسته به معارضان سوریه گفت که ارتش ترکیه چهارشنبه شب تجهیزات نظامی زیادی را از طریق گذرگاه مرزی باب السلامه در شهر أعزاز در ریف شمالی حلب وارد خاک سوریه کرده و به پایگاه‌های ترکیه منتقل کرد.

به گفته وی همچنین یک کاروان نظامی دیگر از گذرگاه تل أبیض در ریف شمالی الرقه وارد شده و به مناطق جنوبی تل أبیض منتقل شد.

از سوی دیگر شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در سوریه گزارش داد که نیروهای ترکیه برای اولین بار مواضع ائتلاف آمریکایی در حومه «عین العرب» را هدف حمله قرار داده‌اند. بر اساس این گزارش، نیروهای ترکیه روز چهارشنبه به صورت فشرده به چند موضع در شمال استان ادلب سوریه حمله کردند.

رئیس‌جمهور ترکیه که بعدازظهر چهارشنبه در جمع اعضای حزب «عدالت و توسعه» این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت که نیروهای این کشور «منبج» و «تل رفعت» سوریه را از آنچه «تروریست» خواند، پاکسازی خواهند کرد. او همچنین اشاره کرد که عملیات ترکیه به صورت تدریجی در دیگر مناطق سوریه نیز ادامه خواهد یافت.

فارس

پربیننده ترین خبرها