بایدن به سرزمین‌های اشغالی سفر می کند

بایدن به سرزمین‌های اشغالی سفر می کند
جمعه 13 خرداد 1401 - 15:39

روزنامه صهیونیستی معاریو از سفر رئیس‌جمهور آمریکا به تل‌آویو در تاریخ دوم تیر خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه عبری‌زبان معاریو، امروز (جمعه) از سفر یک روزه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به تل‌آویو در تاریخ ۲۳ ژوئن (دوم تیر ماه) خبر داد.

به نوشته معاریو، جو بایدن در این سفر یک روزه قرار است با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم دیدار کند و پس از آن راهی رام‌الله شود تا دیداری نیز با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان انجام دهد.

طبق نوشته معاریو، رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در این سفر از کنیسه «مهد» در شهر «بیت لحم» (محل تولد حضرت عیسی) و بیمارستانی در شرق قدس اشغالی دیدار خواهد کرد.

طبق این گزارش، سفر بایدن در شرایطی صورت می‌گیرد که پیش از این شایعاتی مبنی بر عدم تمایل او برای سفر به سرزمین اشغالی به دلیل وضعیت تنش‌آمیز سیاسی در رژیم صهیونیستی، وجود داشت و مقامات تل‌آویو از این مسأله در نگرانی به سر می‌بردند. با این حال دولت آمریکا در ۲۱ ماه می در نامه‌ای به رژیم تل آویو، از آمادگی بایدن برای سفر به سرزمین اشغالی خبر داده بود.

روز گذشته نیز روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز خبر داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اواخر ماه جاری میلادی به عربستان سعودی سفر خواهد کرد. بر اساس گزارش این روزنامه، بایدن در این سفر با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و دیگر سران کشورهای عربی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها