افزایش سن خرید اسلحه در ایالت نیویورک

افزایش سن خرید اسلحه در ایالت نیویورک
جمعه 13 خرداد 1401 - 19:45

قانونگذاران ایالت نیویورک لایحه ای را تصویب کردند که بر اساس آن فروش اسله‌های نیمه اتوماتیک به افراد زیر ۲۱ سال ممنوع می شود.

العالم - آمریکا

این لایحه کمتر از سه هفته پس از حمله یک نوجوان ۱۸ ساله به فروشگاهی در بافلو ایالت نیویورک و قتل ۱۰ نفر که عمدتا سیاه پوست بودند، به تصویب می رسد.

سنای ایالتی نیویورک لایحه افزایش سن قانونی خرید این نوع سلاح را با ۴۳ رای موافق و ۲۰ رای مخالف تصویب کرد. این لایحه همچنین در مجلس این ایالت با ۱۰۲ رای موافق و ۴۷ رای مخالف به تصویب رسید. این قانون، که داشتن مجوز حمل اسلحه را نیز ارائه می کند، اکنون به امضای کتی هوکول فرماندار نیویورک نیاز دارد.

همچنین کسانی که قصد خرید کلت یا سایر سلاح های کوچک را در ایالت نیویورک دارند باید به سن ۲۱ سالگی رسیده باشند. این قانون پیش از این تصویب شده بود.

افراد جوان تر هنوز می توانند سلاح هایی مانند تفنگ تهاجمی و ساچمه زن را خریداری کنند اما قانون جدید فروش چنین سلاح هایی را که می توانند به سرعت شلیک کنند، به افراد زیر ۲۱ سال ممنوع می کند.

در قتل عام کودکان دبستانی در ایالت تگزاس که یک مهاجم ۱۸ ساله، ۱۹ کودک و ۲ معلم را به قتل رساند از سلاح تهاجمی با قابلیت شلیک سریع استفاده کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواستار انجام مجموعه ای از اقدامات خاص در واکنش به تیراندازی های جمعی اخیر در کشورش شده است.

وی از کنگره آمریکا خواست سلاح های تهاجمی را که می توانند از خشاب ها با ظرفیت بالا استفاده کنند، ممنوع کند و سن خرید اسلحه را از ۱۸ به ۲۱ سال افزایش دهد.

درحالی بایدن خواستار اعمال اصلاحات در قانون حمل اسلحه در آمریکا است که این حمل سلاح گرم متمم دوم قانون اساسی آمریکا به شمار می رود

علاوه بر قانونی بودن این امر بنابر قانون اساسی آمریکا و حمایت شدید لابی «انجمن ملی سلاح» موسوم به NRA در آمریکا که بر اکثر جمهوریخواهان نفوذ دارد، به گفته کارشناسان داشتن سلاح بخشی از فرهنگ آمریکایی به شمار می رود و کنترل آن از دست خارج شده است.

قانون اجازه حمل اسلحه یکی از قوانین مورد مناقشه در آمریکا است. عده بسیاری از مردم خواستار اعمال کنترل و محدودیت‌های شدیدتر در زمینه فروش سلاح هستند و عده‌ای دیگر معتقدند هیچ قانونی نباید حق آمریکایی‌ها برای حمل سلاح را به خطر بیندازد.

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی در سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ گزارش داده بود: برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

خشونت های مسلحانه مرگبار در آمریکا آنچنان از کنترل دولت و پلیس خارج شده که دیگر مختص به آخر هفته های میلادی نیست و در طول هفته نیز تیراندازی های مرگبار شهروندان آمریکایی را در هر مکانی تهدید می کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها