روسیه یک سامانه دفاع هوایی در نزدیکی قامشلی مستقر کرد

روسیه یک سامانه دفاع هوایی در نزدیکی قامشلی مستقر کرد
جمعه 13 خرداد 1401 - 22:32

نیروهای روسی مستقر در فرودگاه قامشلی سوریه، نیروهای کمکی نظامی به پایگاه خود اعزام می‌کنند.

العالم - روسیه

با وجود گزارش های متعدد مبنی بر قصد نیروهای روسیه برای کاهش تعداد نیروهای خود در سوریه و عقب نشینی تدریجی از چندین منطقه از جمله مناطق شمال و شمال شرق سوریه، پس از تهدیدات ترکیه مبنی بر آغاز عملیات نظامی جدید در مرز با سوریه، روسیه تصمیم گرفت همچنان به پایگاه خود در فرودگاه قامشلی نیروی نظامی جدید اعزام کند.

طی سه روز گذشته، چندین کاروان تجهیزات و سلاح عمدتا ازنوع تجهیزات پدافند هوایی و سرباز وارد این منطقه شده است؛ این در حالی است که حدود یک هفته از آوردن 6 هلیکوپتر و دو فروند هواپیمای جنگی به این منطقه می گذرد.

منابع رسانه‌ای در سوریه تایید کردند که «نیروهای روسی حاضر در فرودگاه قامشلی، نصب سامانه پدافند هوایی پانتسیر_اس 1 (pantsir_s1) را آغاز کردند» و افزودند که «استقرار این سامانه پس از تقویت پایگاه با تعدادی هواپیمای جنگی و بالگرد انجام شد. "

او توضیح داد که روسیه می‌خواهد پایگاه نظامی خود در قامشلی را به دومین پایگاه بزرگ سوریه، پس از پایگاه "حمیمیم" در لاذقیه، تبدیل کند.

روسیه با این اقدام، به اقدامات حمایتی غرب از اوکراین و گسترش ناتو در مرز روسیه پاسخ می دهد.

روسیه از طریق گسترش و جذب نیروهای کمکی نظامی در این پایگاه که حدود 5 کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد، تاکید می کند که نقش روسیه در سوریه، محوری است و تمامی اخبار غرب و آمریکا درباره خروج روسیه از سوریه کذب است.

همچنین این اقدام روسیه، تاکیدی بر این مطلب است که این کشور، هیچگونه عملیات نظامی جدید از ناحیه ترکیه را در شمال و شرق سوریه، نمی پذیرد.

محافظت از شمال و شمال شرق سوریه، از طریق انجام پروازهای متعدد با 6 فروند بالگرد در مرز سوریه با ترکیه از قامشلی تا منبج، همراه با گشت‌زنی زمینی مشترک بین نیروهای روسی و سوری صورت می گیرد.

پربیننده ترین خبرها