تظاهرات ضد خشونت‌های اسلحه در سراسر آمریکا

تظاهرات ضد خشونت‌های اسلحه در سراسر آمریکا
شنبه 14 خرداد 1401 - 09:35

شهروندان آمریکایی در سراسر این کشور در اعتراض به قوانین حمل سلاح و خشونت های مسلحانه تظاهرات کردند.

العالم - آمریکا

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی از برگزاری تظاهرات در سراسر آمریکا در اعتراض به قوانین حمل اسلحه در این کشور خبر داد. شهروندان آمریکایی خواستار وضع قوانین سخت گیرانه تری در زمینه کنترل اسلحه در این کشور شدند.

بر اساس این گزارش، این اعتراضات در پی وقوع تیراندازی به روی عموم صورت گرفت که سبب کشته شدن ده‌ها نفر از جمله ۱۹ کودک در مدرسه‌ای در ایالت تگزاس شد. معترضان در بیش از ۳۵۰ رویداد در سراسر آمریکا حضور یافتند.

گابریل الیزوندو خبرنگار الجزیره انگلیسی مستقر در نیویورک گزارش داد: "این یکی از چندین اقدام در اعتراض به قوانین حمل اسلحه در شهر نیویورک محسوب می‌شود. این‌ها دانش آموزان مدارس ابتدایی و راهنمایی و دیبرستانی هستند که کلاس‌های درس خود را ترک کردند تا خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتر و وضع قوانین بهتر در زمینه حمل اسلحه در آمریکا شوند. چیزی که شما اکنون شاهدش هستید شامل دانش آموزان خشمگینی است که می‌گویند دیگر کافی است. آن‌ها نمی‌خواهند در مدرسه جانشان را در معرض خطر قرار داشته باشد. من با یک دانش آموز صحبت کردم. او تنها ۱۳ سال دارد او گفت گفت: من نمی‌خواهم در مدرسه بمیرم، زیرا افراد هم سن من و کوچک‌تر از من هدف اصابت گلوله قرار می‌گیرند و ما می‌خواهیم این روند متوقف شود.

خبرنگار: آیا فکر می‌کنید این بار متفاوت است و شما امیدوارید تغییراتی واقعی روی خواهد داد؟
میمی گاردنر گفت: ما در هر زمانی خواهان تغییر هستیم و ما همچنان به این کار ادامه خواهیم داد تا به واقع شاهد یک تغییر باشیم.

پیشتر یک تظاهرات دیگر در شهر نیویورک برگزار شد. این افراد که مادران دانش آموزان بودند. این افراد خواستار وضع قوانین سخت گیرانه تری در زمینه حمل اسلحه در آمریکا شدند. آن‌ها می‌گویند از این که فرزندانشان به واسطه خشونت‌های ناشی از اسلحه در معرض خطر قرار دارند خسته شده اند.

زارا تیش عضو گروه "اقدام درخواست مادران" در سخنانی گفت: ما این کار را انجام می‌دهیم، زیرا برای ما به شدت مهم است که تغییری روی دهد. ما از این روند دست نمی‌کشیم. ما می‌گوییم لطفا خشونت‌ها اسلحه را متوقف کنید که تنها در کشور ما همچنان ادامه دارد.

ما همچنین شاهد حضور اندرو کومو فرماندار سابق نیویورک در این تظاهرات بودیم. او گفت با توجه به مقاومت بیشتر جمهوری خواهان در کنگره آمریکا برای پذیرش هر نوع محدودیتی در زمینه اسلحه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باید به تنهایی اقدام کند.
او در سخنانی گفت: باید اقدام کنید. شما (بایدن) رئیس جمهور آمریکا هستید. دموکرات‌ها کنترل سنا و کنگره را در دست دارند. لایحه‌ای را تصویب کنید و سبب ایجاد تغییر شوید. قانون را تغییر دهید. دست از حرف زدن بر دارید. شروع به اقدام کنید.

این یکی از چندین تظاهراتی بود که در سراسر آمریکا برگزار شد. این در حالی است که در روز ۱۱ ماه ژوئن (یکشنبه) قرار است حامیان اعمال کنترل‌هایی بر حمل اسلحه تظاهراتی عظیم را واشنگتن دی سی برگزار کنند. انتظار می‌رود ده‌ها هزار نفر در آن تظاهرات حضور داشته باشند و خواستار پایان یافتن خشونت‌های مرتبط با اسلحه شوند.

خبرگزاری صداوسیما

پربیننده ترین خبرها