نامه اعتراضی 80 عضو کنگره آمریکا درباره تل‌آویو و فلسطینیان

نامه اعتراضی 80 عضو کنگره آمریکا درباره تل‌آویو و فلسطینیان
شنبه 14 خرداد 1401 - 13:51

هشتاد عضو کنگره آمریکا در نامه‌ای خواستار اقدام دولت این کشور در قبال موضوعاتی شدند که در برابر اجرای راهکار دو دولتی مانع ایجاد می‌کند.

العالم - آمریکا

شبکه صهیونیستی «کان» گزارش کرد، ۸۰ نماینده عضو کنگره آمریکا از دولت جو بایدن خواسته‌اند تا علیه اقداماتی که مانع اجرای راهکار دو دولتی می‌شود، وارد عمل شود.

در این گزارش آمده است، این نمایندگان که همگی از حزب دموکرات هستند نامه‌ای به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا فرستاده‌اند و اقدامات رژیم اسرائیل را که منجر به کاهش فرصت‌ها برای تحقق راهکار دو دولتی می‌شود، برشمرده‌اند.

۸۰ نماینده عضو کنگره آمریکا در این نامه افزایش خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری را از جمله موانع راهکار دو دولتی خوانده‌‍‌اند.

نمایندگان کنگره آمریکا هشدار داده‌اند، سیاست فعلی رژیم اسرائیل مبنی بر توسعه شهرک‌ها و تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها به تحقق راهکار دو دولتی کمکی نمی‌کند.

آنها همچنین مدعی شده‌اند، از دیگر اموری که مانع اجرای راهکار دو دولتی می‌شود ادامه اقدام تشکیلات خودگردان در پرداخت مستمری‌ به خانواده‌های اسرای فلسطینی، مجروحان و خانواده‌های شهداست.

چندی پیش ۱۵ کشور اروپایی هم از رژیم موقت صهیونیستی خواستند برنامه‌های ‌ خود را برای ساخت هزاران منزل مسکونی دیگر در کرانه باختری اشغالی متوقف کند.

کشورهای اروپایی در بیانیه‌ای که توسط وزیران خارجه‌شان صادر شده تصریح کرده‌اند: «واحدهای مسکونی جدید مانعی جدید برای راهکار دو دولتی ایجاد می‌کنند».

فارس

پربیننده ترین خبرها