توهین سیاستمدار هندی به پیامبر اسلام (ص) خشم کاربران توییتر را برانگیخت

توهین سیاستمدار هندی به پیامبر اسلام (ص) خشم کاربران توییتر را برانگیخت
يکشنبه 15 خرداد 1401 - 14:12

انتشار توییت اهانت آمیز به پیامبر اسلام حضر محمد (ص) توسط سخنگوی رسمی حزب حاکم هند" بهاراتيا جاناتا" که رهبر آن نیز نارندرا مودی نخست وزیر این کشور است، سیل گسترده ای از واکنش اعتراض آمیز کاربران شبکه های اجتماعی را به همراه داشت.

العالم- داغ های مجازی

سیاستمدار مذکور در توییت خود درباره علت ازدواج پیامبر اکرم (ص) با عایشه که کمتر از ده سال سن داشت سوال کرده بود که خشم کاربران را در جهان عربی و اسلامی برانگیخت. آنها این سخن وی را تجاوز از خطوط قرمز دانستند و تاکید کردند که توهین به پیامبر (ص) تحت تاثیر سیاست نژادپرستانه مودی علیه مسلمانان است.

کاربران همچنین تاکید کردند که این رفتار مساوی با رفتارهای اسلام هراسانه و نفرت پراکنی علیه اسلام در فرانسه است.

علی قره داغی دبیرکل اتحاد جهانی علمای مسلمان در پاسخ به توییت مذکور نوشت: دیوانگی، سبک عقلی و داعش مآبی هندوی شما به کسی جز خود بیمارتان آسیب نمی رساند، منزلت پیامبر ما بدون اعتقاد شما پا برجاست.

احمد الخلیلی مفتی سلطنت عمان به نوبه خود از اظهارات سیاستمدار هندی به شدت انتقاد کرد و در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: جسارت وقیحانه و ناپسند سخنگوی رسمی حزب تندروی حاکم در هند به پیام اسلام (ص) و همسر پاکشان ام المومنین عایشه به منزله جنگ با همه مسلمانان در سراسر کره زمین است. این مسئله ای است که همه امت مسلمان را به قیام یکپارچه فرا می خواند.

کاربران توییتر همه را به تحریم اقتصادی و سیاسی هند فرا خواندند. کاربری به نام مریم با انتشار تصویری که حاکی از اعمال این تحریم در کویت بود نوشت:" ای مسلمانان از مردم کویت درس بگیرید و محصولات هندی را تحریم کنید".

پربیننده ترین خبرها