مدیر مسجد الاقصی: منتظر یک انفجار قریب الوقوع هستیم/ هشدار صریح به صهیونیست ها

مدیر مسجد الاقصی: منتظر یک انفجار قریب الوقوع هستیم/ هشدار صریح به صهیونیست ها
يکشنبه 15 خرداد 1401 - 18:03

شیخ عمر الکیسوانی مدیر مسجد الاقصی امروز یکشنبه بیان کرد که عملکرد رژیم اشغالگر نسبت به مسجد الاقصی و عملیات فشار مداوم بر نگهبانان مستقر در مسجد و نمازگزاران، منجر به انفجاری خواهد شد که به هیچ عنوان قابل کنترل نیست.

العالم - فلسطین

الکیسوانی در بیانیه خود نسبت به عملکرد خطرناک رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت واقعیت این است که رژیم اشغالگر می خواهد با هجوم و تجاوز به مسجد الاقصی را از طریق اجرای مناجات، عبادت و مناسک تلمودی در صحن های مسجد الاقصی تداوم بخشد.

مدیر مسجد الاقصی توضیح داد که اشغالگران پس از محاصره مسجد الاقصی و ممانعت از رسیدن نمازگزاران به آنجا، نبرد را به صحن‌های مقدس مسجد الاقصی منتقل کردند.

الکسوانی گفت: نیروهای رژیم اشغالگر از بعدازظهر دیروز مسجد الاقصی را محاصره و از ورود افراد زیر چهل سال به آن جلوگیری کردند. نیروهای رژیم اشغالگر ضمن محاصره نمازخانه "القبلی" (قبله)، درهای آن را با زنجیر آهنی بستند.."

وی افزود: شهرک نشینان صهیونیست در مجاورت نمازخانه "باب الرحمه" و "باب السلسله"، به اجرای آیین های تلمودی، رجز خوانی و دراز کشیدن در محیط این مکان مقدس پرداختند.

الکسوانی تاکید کرد که ارتباطی ملی و مذهبی، ما را به مسجد الاقصی پیوند می دهد و مردم فلسطین، شهدا و مجروحان را به عنوان قربانی برای مسجد الاقصی تقدیم کردند.

مدیر مسجد الاقصی اشاره کرد که حقیقت تلخ است، اما شیرینی آن زمانی است که مسجد الاقصی آزاد شود و ما پیروز شویم. وی فلسطینیان را به پایداری و اتحاد دعوت کرد.

وی همچنین از جهان عرب و اسلام خواست تا مسئولیت آنچه در مسجد الاقصی اتفاق می افتد را بپذیرند و خاطرنشان کرد که سکوت، به اشغالگران برای برداشتن گام های خطرناک به سمت مسجد جرأت می بخشد.

صبح روز یکشنبه، نگهبانان مستقر در مسجد الاقصی با هجوم شهرک نشینان صهیونیست به مسجد مقابله کردند.

و نیروهای رژیم اشغالگر نمازخانه "قبیله" (قبله) را با زنجیر آهنی بستند، نگهبانان مستقر در مسجد الاقصی را در داخل مسجد محاصره کردند و سپس به گروه‌هایی از شهرک نشینان صهیونیست اجازه دادند که به طور متوالی از «باب المغاربه» به مسجد الاقصی یورش ببرند.

نگهبانان مستقر در مسجد الاقصی نماز ظهر را در صحن های مسجد الاقصی اقامه کردند. این اقدام به یکی از روش های مقابله با هجوم شهرک نشینان صهیونیست تبدیل شده است و همزمان با حضور یهودیان، مراسم نماز مسلمانان چندین ساعت ادامه داشت.

گروه‌های دیگر از نگهبانان مستقر در مسجد الاقصی اعم از زن و مرد، با تکبیر و سر دادن شعار به مقابله با شهرک‌نشینان صهیونیست ادامه دادند.

گروه های "معبد" یهودی، خواستار سازماندهی و برنامه ریزی برای هجوم دسته جمعی به مسجد الاقصی، امروز و فردا، برای جشن گرفتن مراسم به اصطلاح «نزول تورات» شدند.

پربیننده ترین خبرها