نقش علنی "اسرائیل" در قطعنامه های بین المللی علیه ایران

نقش علنی
پنج‌شنبه 19 خرداد 1401 - 10:13

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم استراتژی خود را در قبال ایران تغییر و سطح آمادگی خود را در برابر آن ارتقا داده است.. وی سال گذشته را سال تحول در استراتژی اسرائیل در قبال ایران دانست.

العالم - کشکول

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد که این رژیم استراتژی خود را در قبال ایران تغییر و سطح آمادگی اش را در برابر آن ارتقا داده است.. وی افزود: "سال گذشته سال تحول در استراتژی اسرائیل در قبال ایران بود. ما سطح آمادگی خود را ارتقا داده ایم و همواره در هر مکانی به تلاش خود در این مسیر ادامه می دهیم".

به نظر می رسد که این سخنان بنت که به طور ضمنی به نقش اسرائیل در ترور یکی از افراد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تهران اشاره دارد، خشم و نارضایتی دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم را برانگیخته است. روزنامه یدیعوت احارونوت به نقل از یک مقام امنیتی عالی رتبه این رژیم در کمیته روابط خارجی و امنیت آن در کنست نوشت: بنت با این اظهارات، ایران را برای گرفتن انتقام مصمم تر کرده است.

این روزنامه همچنین به نقل منابع دیگری می نویسد: بهتر است در این مقطع یعنی زمانی که تلاش های دیپلماتیک با آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی در جریان است، سکوت کنیم.

از بین تمام نقل قول های این روزنامه از منابع امنیتی و نظامی "اسرائیل" درباره اظهارات اخیر بنت، توصیه دستگاه های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به سکوت در این مقطع زمانی که "اسرائیل سرگرم رایزنی های دیپلماتیک با آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی" است، جالب توجه است. این سخن به مثابه اعتراف صریح و علنی این رژیم به دخالت در تحرکات اخیر آمریکا و آژانس هسته ای علیه ایران مخصوصا در تهیه گزارش اخیر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس و پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی آمریکا، انگلیس،و فرانسه و آلمان در شورای حکام است.

پیش از این رژیم صهیونیستی به دخالت های خود در حوادث منطقه و جهان مخصوصا جنایاتش علیه ملت ها و مداخله در سیاست های آمریکا در منطقه و محافل بین المللی اعتراف نمی کرد، اما اکنون به نظر می رسد که این سیاست را کنار گذاشته و به وضوح با غرور و تکبر به جنایاتش اعتراف می کند.

چند روز قبل، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعتراف کرده بود که نفتالی بنت در سفر روز جمعه مدیر کل آژانس بین المللی هسته ای به "اسرائیل"، "اطلاعاتی درباره فعالیت های هسته ای ایران به وی داده است".

امروز آمریکا به صراحت اعلام می کند که اموس هوکشتاین، نماینده این کشور در پرونده ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و "اسرائیل"، یک اسرائیلی از پدر و مادری یهودی است که به آمریکا مهاجرت کرده اند. وی در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت کرده و خدمات زیادی به این رژیم ارائه داده است. هوکشتاین مشاور شیمون پرز، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی بوده است.

شناخت اسرار پشت پرده و علل این چنین اعترافات صریحی از سوی آمریکا و تکبر "اسرائیل" اصلا کار سختی نیست. راز این همه تکبر در عرب های مرتجع نهفته است که رژیم اشغالگر را از دشمنی که خانه و کاشانه فلسطینی ها را به اشغال خود درآورده، به یک دوست و متحد استراتژیک تبدیل کرده است، عرب هایی که انواع توافقنامه های امنیتی، نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی با آن می بندند و سالگرد تأسیس این رژیم را در خاک فلسطین جشن می گیرند.

پربیننده ترین خبرها