دفاع عربستان از خود با سراب اسرائیل

دفاع عربستان از خود با سراب اسرائیل
پنج‌شنبه 19 خرداد 1401 - 19:04

عربستان دست به دامن کشورهای مختلف برای دریافت سامانه‌ پدافند هوایی در راستای مقابله با موشک‌های یمنی شده است.

العالم - كشكول

عربستان پس از شکست ادعاهای قبلی خود مبنی بر اینکه «با جدیت در حال توسعه موشک‌های بالستیک خود با کمک چین است» (سی‌ان‌ان، 23 دسامبر 2021) از جهان و رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرده است .

خبر فوق که دیروز چهارشنبه از زبان عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله مطرح شد، برای خواننده و شنونده آگاه ازدیدگاه واقعی عربستان سعودی درباره ماهیت غیرقانونی رژیم اشغالگر اسرائیل و تلاش برای عادی سازی با این رژیم تعجب آور نخواهد بود.

عربستان سعودی در آخرین اقدام خود در راستای نزدیک شدن به عادی سازی با اشغالکران حریم هوایی خود را به روی اسرائیل گشوده است.

روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" گزارش داده است که ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان ماهیت غیرقانونی رژیم اشغالگر را اینگونه توصیف می کند "ما به حقانیت (دولت) اسرائیل معتقدیم." این یک افشاگری جدید است که بیانگر مضمون نامه ای است که پادشاه عربستان سعودی به دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق داده است.

روابط محرمانه عربستان و اسرائیل بسیار ریشه دارتر از زمان تاریخ تحویل پیام دوستی با رژیم صهیونیستی و دولت خواندن وی توسط پادشاه سعودی است.

عربستان سعودی در حال حاضر، و به گفته چند روز پیش "وال استریت ژورنال" در واقع در حال انجام مذاکرات جدی با رژیم صهیونیستی برای ایجاد روابط تجاری و ایجاد تدابیر امنیتی جدید" است، زیرا عربستان شاهد تغییرات رسمی داخلی در راستای برقراری روابط رسمی با رژیم صهیونیستی با اکثریت نژادپرست است .

این روزنامه خاطرنشان کرد عربستان سعودی عملا مذاکرات محرمانه خود را با رهبران اسرائیل آغاز کرده ، که می تواند سیاست های خاورمیانه را تغییر دهد و به دهه ها دشمنی بین (تأثیرگذارترین کشورهای منطقه بر اساس دیدگاه وال استریت ژورنال ) پایان دهد.

گفتنی است «جوزف وستفال» سفیر سابق آمریکا در عربستان سعودی معتقد است که «افکار عمومی» به سعودی ها اجازه نخواهد داد که (فردا) فوراً برقراری روابط دیپلماتیک با «اسرائیل» را اعلام کنند، حتی اگر دیدگاه نسل جدید رهبران ( محمد بن سلمان، وزرا و سفرای جدید)، نسبت به "اسرائیل" با دیدگاه ملک سلمان و یارانش تفاوت دارد.

از سوی دیگر، یمنی‌ها تاکید دارند که نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی امروز دارای موشک‌هایی با برد بالا و با دقت بالا ست که فناوری‌های مدرن آمریکایی در مقابله با آنها ناکام مانده‌اند

این همان چیزی است که عبدالملک بدرالدین الحوثی دیروز چهارشنبه بدان اشاره کرد و گفت: بخش صنایع نظامی انشالله یکی از بهترین بخش های صنعتی در سطح منطقه خواهد بود و اولویت ما در این مرحله مقابله با تجاوز است و تهدید نظامی ادامه دارد و دشمنان برای تشدید تنش در مرحله بعدی، در حال آمادگی هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها