برادر شیرین ابوعاقله: اسرائیل به هیچ قوانین بین المللی توجهی ندارد

برادر شیرین ابوعاقله: اسرائیل به هیچ قوانین بین المللی توجهی ندارد
پنج‌شنبه 19 خرداد 1401 - 15:28

تونی ابوعاقله برادر شیرین ابوعاقله در همایشی در رم درباره دلایل ترور خواهرش گفت: اسرائیل به هیچ قوانین بین المللی توجه ندارد.

العالم - فلسطین اشغالی

الجزیره -- تونی ابوعاقله برادر شیرین ابوعاقله در همایشی در رم درباره دلایل ترور ابوعاقله گفت: اسرائیل به هیچ قوانین بین المللی توجه ندارد حتی اگر درباره یک فرد آمریکایی یا انگلیسی یا هر کشور دیگری باشد و برای هدف قراردادن خبرنگاران به تابعیت آن‌ها نگاه نمی‌کند. به طور کلی این دلیل ترور بوده است و به اضافه اینکه شیرین تاثیر زیادی بر افکار عمومی فلسطین داشت و حقایق و حوادث مهم زیادی را از جمله حمله به غزه و محاصره و تحریم در زمان یاسر عرفات رئیس پیشین به همه جهانیان منتقل کرد. ترور شیرین در چارچوب سیاست هدفمند اشغالگران اسرائیلی بر ضد فلسطینی‌ها و خبرنگاران صورت گرفت.

وی افزود: ما از پویش‌های همبستگی که به راه افتاده است استقبال می‌کنیم، اما می‌خواهیم که اقدام عملی را برای پیگرد عاملان این جنایت شاهد باشیم. با توجه به اینکه شیرین تابعیت فلسطینی - آمریکایی داشت ما بر اهمیت نقش آمریکا در انجام تحقیقات شفاف و مستقل برای محاکمه عاملان جنایت قتل شیرین تاکید می‌کنیم. ما همچنین اهمیت تاثیر آمریکا و اروپا را برای جلوگیری از تکرار و ادامه حمله به خبرنگاران را می‌دانیم. جهان به طور مستمر وحشی گری اسرائیل و ادامه حملات بر ضد مردم فلسطین را مشاهده می‌کند، اما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

پربیننده ترین خبرها