ادعای بلینکن: اقدامات ایران بازگشت به برجام را دشوارتر می‌کند

ادعای بلینکن: اقدامات ایران بازگشت به برجام را دشوارتر می‌کند
سه شنبه 24 خرداد 1401 - 07:50

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ادعا‌های مقامات آمریکایی را درباره علت توقف مذاکرات مرتبط با توافق هسته‌ای تکرار کرد.

العالم - ایران
به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، بدون اشاره به اقدامات مخرب واشینگتن مدعی شد اقدامات ایران در واکنش به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مسائل موجود و بازگشت به توافق هسته‌ای را سخت‌تر کرده است.
بلینکن که در نشست خبری مشترکی با وزیر خارجه کره جنوبی در واشینگتن حضور یافته بود بار دیگر با تکرار ادعا‌های پیشین مقامات آمریکایی گفت اکنون به ایران بستگی دارد که آیا خواستار ازسرگیری برجام است یا خیر.
وی با اشاره به مذاکرات طولانی با ایران گفت که واشینگتن مسئله بازگشت به توافق هسته‌ای را کاملا بررسی کرده و از جمله با شرکای اروپایی خود، اتحادیه اروپا و چین و روسیه همکاری بسیاری داشته است تا شاید امکان این امر فراهم شود.
وزیر خارجه ایالات متحده گفت: «اکنون دیگر کاملا به ایران بستگی دارد که تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد این توافق از سر گرفته شود یا نه، چرا که بیشتر راه طی شده است.»
پیش از این نماینده ارشد روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی با انتقاد از توقف مذاکرات برجام گفته بود، «۹۹ درصد توافق حاصل شده بود و چیزهای کوچکی باقی مانده بودند که می‌شد ظرف یکی دو روز بر سر آنها توافق کرد».

پربیننده ترین خبرها