نظرسنجی؛ اکثر «اسرائیلی‌ها» پایانِ کابینه‌ بنت را می‌خواهند

نظرسنجی؛ اکثر «اسرائیلی‌ها» پایانِ کابینه‌ بنت را می‌خواهند
سه شنبه 24 خرداد 1401 - 20:06

نتایج یک نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد 56 درصد از اسرائیلی‌ها با پایان یافتن کابینه «نفتالی بنت» موافقند.

العالم - فلسطین اشغالی

نتایج یک نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نشان داد که ۵۶ درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند که کابینه «نفتالی بنت» نباید به حیات خود ادامه دهد.

طبق گزارش پایگاه خبری-تحلیلی «i24»، شصت و سه درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت داشتند، اعلام کردند که از ائتلاف دولتی حمایت می‌کنند و همچنان حامی حکومت هستند؛ در حالی که ۲۹درصد موافقند به کار دولت بنت پایان داده شود.

بر اساس نتایج نظرسنجی، اگر انتخابات امروز برگزار می‌شد، ائتلاف دولتی تنها ۵۵ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را به دست می‌آورد. اما در مقابل، ائتلاف مخالف می‌توانست اکثریت ۶۰ کرسی لازم برای تشکیل دولت را به دست آورد.

حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، با کسب ۳۶ کرسی پیشتاز این نظرسنجی بود؛ در حالی که حزب «یش عتید» به رهبری یائیر لاپید، وزیر امور خارجه فعلی تل‌آویو ۲۰ کرسی به دست آورد.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با اختلاف زیادی نتانیاهو را به عنوان نخست‌وزیر بعدی انتخاب و او را بر بنت، لاپید و حتی «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ترجیح دادند. ائتلاف نتانیاهو در انتخابات سال گذشته ۵۲کرسی به دست آورد؛ اما در ماه‌های اخیر با نزدیک شدن به فروپاشی ائتلاف حاکم پس از از دست دادن چندین نماینده، قدرت بیشتری کسب کرد.

پیش از این و هم‌زمان با افزایش انتقادات از کابینه بنت، خبرگزاری «رویترز» انگلیسی با اشاره به خروج یک عضو کابینه ائتلافی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد که کابینه متزلزل وی بیش از پیش به فروپاشی و برگزاری انتخابات در فلسطین اشغالی نزدیک‌ شده است.

پربیننده ترین خبرها