تشدید موج تهاجم رژیم صهیونیستی و بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی

تشدید موج تهاجم رژیم صهیونیستی و بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی
چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 14:56

نظامیان صهیونیست، امروز (چهارشنبه) بار دیگر عملیات گسترده‌ای را برای یورش به شهرها و روستاها و بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی آغاز کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

شبکه المسیره به نقل از منابع فلسطینی خبر داد که نظامیان رژیم اشغالگر قدس به خانه‌های شهروندان فلسطینی در چندین شهر و روستای کرانه باختری یورش برده و اموال آنها را تخریب و به یغما بردند.
نظامیان صهیونیست سه جوان را در نابلس و همچنین یک اسیر آزاد شده فلسطینی را در خانه‌اش در اردوگاه «عایده» در شمال بیت لحم و نیز یک مرد جوان فلسطینی را در شهرک «خربثا» در غرب رام الله پس از تفتیش منزلش، بازداشت کردند.
خبر دیگر از سرزمین های اشغالی حاکی است که ده‌ها شهرک نشین امروز تحت تدابیر شدید پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که شهرک نشینان صهیونیست به صورت گروهی از دروازه مغربی تا «باب السلسلة» یورش برده و رفتارهای تحریک آمیز و مراسم تلمودی نژادپرستانه را در صحن‌های مسجدالاقصی به ویژه در منطقه شرقی انجام داده و در مقابل «قبه الصخره» عکس گرفتند.
به گزارش المسیره، مسجدالاقصی همه روزه در دو نوبت صبح و عصر به جز روزهای جمعه و شنبه مورد یورش شهرک نشینان صهیونیست تحت حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد.
خبر دیگر از سرزمین های اشغالی این که، دادگاه رژیم صهیونیستی در «بئرالسبع الیوم»، «محمد الحلبی» زندانی فلسطینی را که از سال ۲۰۱۶ تاکنون در بازداشت صهیونیست ها به سر می‌برد دادگاهی کرد؛ او با طولانی‌ترین محاکمه در تاریخ جنبش اسارت مواجه بوده است.

در عین حال بنا به اعلام مرکز اسرای فلسطینی، «خلیل عواوده» زندانی ۴۰ ساله فلسطینی اهل روستای «إذنا» در جنوب الخلیل در اعتراض به بازداشت اداری خود، در بحبوحه وخامت شدید وضعیت سلامتی برای صد و پنجمین روز متوالی به اعتصاب غذایش ادامه داد.

«رائد ریان» زندانی ۲۷ ساله فلسطینی اهل روستای «بیت دقو» در شمال قدس اشغالی نیز در اعتراض به بازداشت اداری خود در هفتادمین روز اعتصاب غذا به سر می برد.

پربیننده ترین خبرها