آیا مصر جزیره وراق را به امارات فروخته است؟

پنج‌شنبه 26 خرداد 1401 - 14:13

در مصر موارد زیادی مربوط به تخلیه شهروندان از مناطق خاص برای اجرای پروژه های خصوصی به نفع شرکت های خارجی وجود دارد که بیشتر آنها طرح های گردشگری است.

العالم - داغ های مجازی

جزیره الوراق واقع در رود نیل در استان جیزه یکی از این موارد است، جایی که مقامات در حال تخلیه مردم به منظور اجرای پروژه های گردشگری در جزیره به نفع شرکت های اماراتی هستند.

ضمنا این اولین اتفاق مربوط به برنامه های اماراتی نیست، در تانزانیا نیز حادثه مشابهی رخ داده است.

این موضوع در شبکه های اجتماعی بازتاب زیادی داشته است.

یک کاربر فضای مجازیبه نام "شیا" در توییتی نوشت: اینگونه است که کشور در قدرت کامل نیست. قوه قضائیه همچنان دستور تخلیه و تخریب خانه ها را صادر می کند، چون مال ما نیست. اینها مال امارات است و ما آن را نزد خود نگهداشته ایم ، هنگامی که رسانه ها بر طبل می کوبند و می گویند جزیره وراق اماراتی است سیاستمدار با شرف می آید و حمایت می کند و می گوید من اسناد و مدارک و نقشه هایی دارم که این ادعا را ثابت می کند.

کاربری دیگر به نام "المعاذ" خاطرنشان کرد: وضعیت و شرایط اقتصادی کنونی مردم امارات ناشی از پول های کثیف و اقدامات سیاستمداران فاسد آنها است.

وی در تقبیح واگذاری زمین و امکانات کشورهای دیگر به امارات، نوشت: قبایل ماسایی در تانزانیا با سلاح در مقابل دولتی که می خواهد پس از فروش زمین های حفاظت شده طبیعیشان به امارات به زور آنها را از زمین هایشان تخلیه کند، ایستادگی کردند، همان طور که دولت مصر با شهروندانش در جزیره وراق این کار را کرد.

پربیننده ترین خبرها