حمله پهپادی ترکیه علت انفجار مهیب در سلیمانیه عراق

حمله پهپادی ترکیه علت انفجار مهیب در سلیمانیه عراق
جمعه 27 خرداد 1401 - 14:22

منابع عراقی در پی وقوع انفجار مهیب صبح امروز (جمعه) در استان سلیمانیه، حمله پهپادی ترکیه به یک دستگاه خودرو حامل اعضای «پ ک ک» را علت انفجاز مهیب اعلام کردند.

العالم - عراق

به گزارش شبکه «السومریه نیوز»، یک مقام امنیتی جزئیات انفجاری که اوایل روز جاری در منطقه «کلار» استان سلیمانیه رخ داد را فاش کرد.وی گفت: این انفجار به دلیل حمله پهپادی ترکیه به یک دستگاه خودرو حامل اعضای «پ ک ک» رخ داد.

این منبع افزود که بر اثر هدف گیری خودرو پ ک ک توسط پهپاد ترکیه 3 تن از اعضای این حزب کشته شدند.

از سوی دیگر، دستگاه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق گزارش داد که پهپاد ارتش ترکیه یک دستگاه خودرو جیپ حامل اعضای پ ک ک را در منطقه «گرمیان» واقع در شهرستان کلار هدف گرفت که 4 تن از سرنشینان آن کشته شدند.
در این حمله همچنین یک عضو پ ک ک زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

ترکیه پیشتر اعلام کرد که 6 عضو پ‌ک‌ک را در عملیات نظامی ارتش این کشور در شمال عراق کشته است.

ترکیه در ۱۸ آوریل گذشته (۲۹ فرورین) عملیات «قفل پنجه» را علیه مخفیگاه ها و پایگاه های سازمان پ ک ک در مناطق «متینا، زاب و افشین پاسبان» در شمال عراق آغاز کرد.

عراق در دو سال گذشته با شدت گرفتن عملیات آنکارا در چندین نوبت سفیر ترکیه را به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید بغداد را به عملیات نظامی و نقض حاکمیت کشور را به وی تسلیم کرده است.

این درحالی است که مسئولان و مقامات محلی در کردستان عراق نه تنها به وجود پایگاه های نظامی غیر قانونی ترکیه در شمال عراق و همچنین حملات هوایی و توپخانه ای به مناطق روستایی اقلیم اعتراضی نکرده اند، بلکه روابط خوبی هم با مقام های ترکیه ای دارند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها