تلویزیون دولتی روسیه تصاویری از دو سرباز آمریکایی مفقود شده در اوکراین پخش کرد

تلویزیون دولتی روسیه تصاویری از دو سرباز آمریکایی مفقود شده در اوکراین پخش کرد
شنبه 28 خرداد 1401 - 11:58

جو بایدن روز جمعه گفته بود که از محل حضور این دو کهنه‌سرباز آمریکایی اطلاعی ندارد.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک شبکه تلویزیونی دولتی روسیه ویدئوهایی را در شبکه های اجتماعی از دو آمریکایی که هفته گذشته هنگام جنگ در کنار ارتش اوکراین مفقود شده بودند پخش و اعلام کرد که آنها توسط نیروهای روسی دستگیر شده اند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اوایل روز جمعه گفته بود که از محل الکساندر درویک و اندی هوین، کهنه سربازان آمریکایی که رابطه بستگانشان با آنها قطع شده است، اطلاعی ندارد.

گمان می رود آمریکایی های مفقود شده - از جمله یک نفر سوم که به عنوان کاپیتان سابق تفنگداران دریایی ایالات متحده شناسایی شده است - بخشی از تعداد ناشناخته ای از کهنه سربازانی باشند که به سایر خارجی ها پیوسته اند تا در کنار سربازان اوکراینی داوطلب شوند.

عصر جمعه، رومن کوسارف، روزنامه‌نگار روسی - که با کانال تلویزیون دولتی RT کار می‌کند - ویدئویی را در پلتفرم پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد که دروکه را در حال صحبت در مقابل دوربین نشان می‌داد.

درویک که در دفتری نشسته بود و لباس های نظامی به تن داشت، گفت: «مادر، فقط می خواهم به تو بگویم که من زنده ام و امیدوارم هر چه زودتر به خانه برگردم.»

او در پایان ویدئوی کوتاه خود با یک چشمک سریع گفت: «برای من عاشق دیزل باش، دوستت دارم.» گزارش ها در ایالات متحده می گویند که دیزل سگ درویک است.

کانال رسمی تلگرام RT نیز مصاحبه ای با هوین منتشر کرد که در آن او گفت آن دو «درگیر نبرد با نیروهای روسی» در نزدیکی منطقه خارکیف اوکراین بودند.

هوین گفت پس از عقب نشینی و مخفی شدن آن ها برای ساعت ها، خود را به نیروهای روسی تسلیم کردند.

این زوج همچنین در ویدیوهای مجزای RT - مستقیماً روبه‌روی دوربینی که از بالا زاویه دارد - فیلم‌برداری شده‌اند که به زبان روسی دست و پا شکسته‌ای می‌گویند «من با جنگ مخالفم».

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه تأیید کرد که مقامات آمریکایی عکس‌ها و فیلم‌های دو شهروند آمریکایی را که «گفته می شود توسط نیروهای نظامی روسیه در اوکراین دستگیر شده‌اند» دیده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها