خودزنی مزدوران ترکیه در شمال سوریه با 22 کشته و زخمی

خودزنی مزدوران ترکیه در شمال سوریه با 22 کشته و زخمی
شنبه 28 خرداد 1401 - 21:05

گروههای «الجبهه الشامیه» و «احرار الشام» که از تروریست‌های وابسته به ترکیه هستند، در استان حلب به جان هم افتادند که تا کنون بیش از بیست کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

العالم _ سوریه

گروههای «الجبهه الشامیه» و «احرار الشام» که از تروریست‌های وابسته به ترکیه مستقر در سوریه هستند، بار دیگر و این بار در منطقه «الباب» در شرق استان حلب واقع در شمال سوریه به جان هم افتادند.

این درگیری ها تا این لحظه ادامه دارد و طرفین در حال افزایش دامنه تنش هستند، به نحوی که در پی این حملات هفت نفر از جمله دو غیر نظامی کشته و ۱۵ نفر از جمله چهار کودک زخمی شده‌اند.

در این درگیری ها از سلاح های سنگین و تانک استفاده می‌شود. تروریستهای الجبهه الشامیه هم برای عناصر خود در این منطقه تجهیزات کمکی ارسال کرده است.

این در حالی است که یک گروه از احرار الشام نیز در شهرک «عبله» در اطراف الباب، خود را تسلیم الجبهه الشامیه کرده است.

در حال حاضر مناطق تحت اشغال تروریستهای وابسته به ترکیه در شمال سوریه، شاهد ناامنی و درگیری داخلی است.

به گزارش فارس، این درگیری ها در حالی صورت می‌گیرد که ترکیه از یک ماه گذشته از تصمیم برای انجام عملیات نظامی جدیدی در سوریه خبر داده است تا به ادعای خود، منطقه ای امن برای بازگشت پناهندگان ایجاد کند. با این حال هرچند منابع غیر رسمی تاریخ‌های متعددی برای حمله ذکر می‌کنند، هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست.

در همین حال خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز مدعی شد تمام عملیات های نظامی این کشور شفاف و مطابق با قوانین بین‌المللی است. او هفته گذشته در یک نشست خبری با بیان اینکه آنکارا اجازه نخواهد داد هیچ کریدور یا کمربند تروریستی نزدیک مرزهای جنوبی‌اش فعالیت کند، اذعان کرد: «هدف از عملیات نظامی قبلی نیروهای ترکیه در شمال سوریه، از بین بردن کریدورهای تروریستی بود».

پربیننده ترین خبرها