هنیه خواستار ائتلاف‌های راهبردی‌ برای مقابله با عادی سازی روابط با اشغالگران شد

هنیه خواستار ائتلاف‌های راهبردی‌ برای مقابله با عادی سازی روابط با اشغالگران شد
يکشنبه 29 خرداد 1401 - 15:12

رئیس دفتر سیاسی حماس قدس و مسجدالاقصی را محور اصلی نبرد با رژیم اشغالگر دانست و به بازسازی ائتلاف‌های راهبردی به منظور رد عادی‌سازی روابط فراخواند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس امروز (یکشنبه) در نشست بین‌المللی « السیادة الفلسطینیة المتغیرات الإستراتیجیة والمسارات المستقبلیة» (حاکمیت فلسطین، متغیرات راهبردی و مسیرهای آینده) در غزه گفت، نبرد «سیف‌القدس» یک نقطه عطف و تحولی راهبردی در مدیریت نبرد با دشمن صهیونیستی بود.

بر اساس گزارش «دنیا الوطن»، وی افزود، نبرد سیف القدس مسأله فلسطین را به جایگاه خود در میان امت اسلام و سطح بین‌المللی بازگرداند. مقاومت و در مقدمه آن «القسام» عملکردی خوب و خلاقانه از خود به نمایش گذاشت و عناصر ضعف سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را افشا کرد.

هنیه تأکید کرد: قدس و مسجدالاقصی محورهای اصلی در نبرد ما با رژیم اشغالگر پس از نبرد سیف القدس را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: نیروهای آمریکایی دیگر قادر به بسط نفوذ نظامی، امنیتی و سیاسی در مناطق مختلف جهان از جمله منطقه عربی ما نیستند؛ پس از جنگ روسیه و اوکراین، دیگر جهان مانند قبل نخواهد بود و ما در برابر یک جهان چند قطبی قرار خواهیم داشت و دوره تک قطبی به پایان می‌رسد.

هنیه سپس گفت: ما باید جرأت و شجاعت بازسازی ائتلاف‌های راهبردی‌مان به منظور رد عادی‌سازی ، حمایت از ملت فلسطین و نیز آزادسازی مسجدالاقصی را داشته باشیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد، روحیه انتفاضه و مقاومت دوباره به کرانه باختری بازگشته و این منطقه به دلیل وجود قدس در آن و نیز شهرک‌سازی و امثال آن، میدان اصلی نبرد با رژیم صهیونیستی است.

هنیه در پایان خواستار گشایش در روابط با کشورهای بزرگی مانند روسیه، چین، ایران و غیره شد که سعی در ایجاد یک جریان بزرگ به منظور مقابله با سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دارند.

پربیننده ترین خبرها