واکاوی تلاش آمریکا برای تحکیم پایه های حکومت الجولانی در ادلب

واکاوی تلاش آمریکا برای تحکیم پایه های حکومت الجولانی در ادلب
چهارشنبه 1 تير 1401 - 20:58

پس از سیطره جبهه النصره بر برخی از گذرگاه های مرزی در حومه حلب، ترکیه تلاش خود را برای توقف درگیری میان گروه های مسلح و مرکز پژوهش های آمریکا نیز کار سرپوش گذاشتن به جنایات الجولانی و باندش برای جلوه دادن آن به عنوان گروهی میانه رو را آغاز کرده است.

العالم – کشکول

گزارش این مرکز حکایت از تماس میان النصره و دولت آمریکا به منظور تقویت دوستی دارد و این جبهه به آمریکا پیام داده که ما هرگز تهدیدی برای شما ایجاد نمی کنیم و خواستار دوستی با شما هستیم.

این گزارش افزود که دولت آمریکا نیز جبهه النصره را کم خطر از سایر گروه های تروریستی می داند و خواستار باقی ماندن اوضاع ادلب به منوال فعلی می باشد لذا می کوشد النصره و الجولانی را از اتهام تروریسم مبرا کرده و به نوعی به آن مشروعیت بخشد.

کارشناسان معتقدند که این اقدام نشان می دهد الجولانی تا مغز استخوان سودمدار است و به همین دلیل حتی با سازمان جاسوسی انگلستان تماس گرفته و رویکردهای دینی اش را نیز تغییر داده تا خود را گروهی میانه رو جلوه داده و بتواند در نقشه آتی سیاسی و اقتصادی منطقه نقشی داشته باشد.

النصره برای خوش خدمتی حتی به آمریکا برای ترور ابو ابراهیم القرشی از رهبران داعش در مرز ترکیه کمک کرد.

الجولانی اینک در تلاش برای سیطره بر تجارت به ویژه نفت در ادلب و حومه حلب است تا خود را به عنوان قدرت مسلط در این دو منطقه نشان دهد لذا آمریکا و ترکیه نیز در تلاشند تا با پاک کردن گذشته پر از تروریسم، قتل و خونریزی النصره، پایه های حکومت الجولانی در ادلب را به عنوان گروهی میانه رو تقویت کنند تا مزدورشان در این منطقه باشد.

پربیننده ترین خبرها