تلاش برای مهار آتش از زمین و هوا در جنگل های ترکیه

تلاش برای مهار آتش از زمین و هوا در جنگل های ترکیه
جمعه 3 تير 1401 - 15:09

 آتش سوزی در جنگل های شهر «مارماریس» ترکیه واقع در ساحل دریای اژه پس از گذشت سه روز همچنان ادامه دارد و مقامات با بسیج امکانات از زمین و هوا برای مهار آتش تلاش می کنند.

العالم - ترکیه
بنابر گزارش رسانه های ترکیه، آتش نشانان امروز (جمعه) هم از زمین و هوا برای مهار آتش سوزی جنگل های مارماریس در جنوب غرب ترکیه که به علت وزش باد شعله های آن در حال گسترش است وارد عمل شدند.
آتش‌سوزی جنگل‌ها در نزدیکی تفرجگاه مارماریس در دریای اژه نگرانی‌ها را نسبت به تکرار آتش‌سوزی‌های سال گذشته که حدود ۳۴۶ هزار هکتار را در سراسر ترکیه نابود کرد، افزایش داده است.
تصاویر رویترز نیز نشان می‌دهد که دود ناشی از آتش سوزی همچنان در جنگل های مارماریس به هوا بلند می‌شود و بالگردها و جت های آب پاش در طول روز مشغول عملیات مهار شعله‌های آتش هستند.
پلیس هم در تلاش برای خاموش کردن آتش سوزی با خودروهای آب پاش به آتش نشانان کمک می کند.
«سلیمان سویلو»، وزیر کشور ترکیه در این باره گفت که یک نفر دستگیر شده و اعتراف کرده است که جنگل را به دلیل مشکلات خانوادگی آتش زده است.
وزیر بهداشت ترکیه پنجشنبه شب هم گفت که ۲۹ نفر در این آتش سوزی مصدوم شدند و دو نفر همچنان در بیمارستان تحت درمان هستند.
مقامات گفتند که حدود ۲۷۴ نفر نیز برای احتیاط از محل تخلیه شدند.
رسانه های ترکیه شامگاه سه شنبه از وقوع آتش سوزی گسترده در جنگل های مارماریس واقع در استان «موغله» واقع در جنوب غرب این کشور خبر داده و احتمال دادند که آتش سوزی عمدی باشد.
شبکه تلویزیونی «ان تی وی» در این باره گزارش داد که این آتش سوزی همزمان در سه نقطه در جنگل های مارماریس و کوهستان های روستای «آمازان» استان موغله شامگاه سه شنبه آغاز شده و به علت وزش باد شدید در حال گسترش و پیشروی به دیگر مناطق است.
مقام های ترکیه اعلام کردند که در پی وقوع این حادثه همه دستگاه ها متولی بسیج شدند و عملیات خاموش کردن آتش از زمین و هوا ادامه دارد.
سال گذشته صدها مورد آتش سوزی در جنگل های ترکیه به ویژه نوار ساحلی جنوب این کشور رخ داد و در جریان آن هزاران هکتار از عرصه های جنگلی این کشور نابود و به خاکستر تبدیل شد.
تغییرات اقلیمی حاصل دست بشر و گرمای بی سابقه و خشکی از عوامل مهم و اصلی آتش سوزی در منطقه مدیترانه به شمار می رود که تابستان سال گذشته منجر به بی خانمانی هزاران نفر و خسارت های بسیار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها