ادعای تل‌‌آویو؛ حزب‌الله در حال ایجاد خط دفاعی پیشرفته در مرز لبنان است

ادعای تل‌‌آویو؛ حزب‌الله در حال ایجاد خط دفاعی پیشرفته در مرز لبنان است
شنبه 4 تير 1401 - 16:55

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، حزب‌الله با راه‌اندازی چندین سایت نظامی در مرز با فلسطین اشغالی، دنبال ایجاد خط دفاعی پیشرفته و جمع‌آوری اطلاعات است.

العالم - فلسطین اشغالی - لبنان
کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از ارتش این رژیم مدعی شد، حزب‌الله اخیرا در طول ضلع غربی مرزهای مشترک لبنان و فلسطین اشغالی ۱۵ سایت نظامی با هدف ایجاد خط دفاعی پیشرفته، راه‌اندازی کرده است.

بر اساس این گزارش، منابع نظامی در تل‌آویو ادعا کردند، گسترش حضور حزب‌الله در منطقه و در مناطق چسبیده به فلسطین اشغالی با هدف جمع‌آوری اطلاعات از ارتش رژیم صهیونیستی و تحرکات آن نیز هست. اعضای حزب‌الله موجود در منطقه دیگر فعالیت نظامی و اطلاعاتی خود را پنهان نمی‌کنند.

کانال ۱۲ این رژیم در ادامه مدعی شد، بر اساس برآورد ارتش رژیم صهیونیستی همه اعضای حزب‌الله که در این سایت‌های نظامی مشغولند وابسته به یگان «رضوان» هستند. حزب‌الله پایگاه‌های نظامی مذکور را دقیقا در طول منطقه مرزی که در سال ۲۰۰۶ عملیات ربایش نظامیان صهیونیست را از آنجا داد، بنا کرده و اعضایش ۲۴ ساعته در این سایت‌ها حضور دارند.

در ادامه این گزارش آمده، این اعضای حزب‌الله که لباس غیرنظامی پوشیده و برخی مجهز به تپانچه هستند از تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی تصویربرداری می‌کنند و برآوردها آن است که اینها اعضای بازگشته حزب‌الله از سوریه هستند.

کانال ۱۲تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود، هر سایت حزب‌الله در این منطقه متشکل از برج نظامی یا دیدبانی است و ساختمان‌هایی برای استراحت اعضا بین این پایگاه‌ها ساخته شده است.

یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی در ادامه ارتش لبنان و نیروهای «یونیفل» را متهم به نادیده گرفتن این تحرکات حزب‌الله کرد و مدعی شد، این اقدامات نقض قطعنامه ۱۷۰۱ است.

به گزارش فارس، رژیم صهیونیستی در حالی حزب‌الله را به نقض قطعنامه مذکور متهم می‌کند که بر اساس گزارش‌ها، هواپیماهای نظامی رژیم صهیونیستی در ۱۵ سال اخیر بیش از ۲۲ هزار بار حریم لبنان را نقض کرده‌اند.

در همین ارتباط، منابع لبنانی گزارش دادند یک رزمنده موتورسوار حزب‌الله یک‌تنه در برابر گروهی از نظامیان صهیونیست که به خط مرزی لبنان نزدیک شده بودند، ایستاده و مانع پیشروی بیشتر آن‌ها شده است.

پربیننده ترین خبرها