تعویق مذاکرات درباره انحلال کنیست رژیم اشغالگر

تعویق مذاکرات درباره انحلال کنیست رژیم اشغالگر
دوشنبه 6 تير 1401 - 19:47

در پی تشدید اختلافات، کمیته کنیستِ رژیم اشغالگر مذاکرات درباره انحلال کنیست را برای بار دوم به تعویق انداخت.

العالم _ فلسطین اشغالی

نیر اورباخ رئیس کمیته کنیست اسرائیل و عضو حزب یمینا، مذاکرات این کمیته را که قرار بود به موضوع انحلال کنیست اختصاص داشته باشد، برای بار دوم به تعویق انداخت. این در حالی است که اختلافات بین ائتلاف دولتی و مخالفان تشدید شده است.

کمیته کنیست که یکی از کمیته های پارلمان رژیم اشغالگر اسرائیل است که از رئیس و ده عضو کنیست تشکیل می شود، مسئولیت مستقیم قانون اساسی کنیست و امور برگرفته از آن را بر عهده دارد.

منابع رسانه ای محلی اعلام کردند گفتگوها قرار بود صبح روز دوشنبه آغاز شود و این در حالی است که پس از به تعویق افتادن این گفتگوها، هنوز مشخص نشده است که گفتگوها درباره انحلال کنیست چه زمان و در کدام کمیته پارلمانی برگزار خواهد شد.

گفتنی است ائتلاف دولتی اسرائیل تلاش داشت قوانین لازم برای انحلال بیست و چهارمین کنیست را روز دوشنبه تکمیل کند و این در حالی است که این کار بر عهده اورباخ رئیس کمیته کنیست است که از ائتلاف دولتی جدا شده است.

اورباخ در پی تعویق گفتگوها در کمیته کنیست است تا به احزاب مخالف و حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین فرصت تشکیل دولت جایگزین را از طریق کنیست کنونی بدهد و انتخابات جدیدی برگزار نشود.

قرار بود کمیته کنیست روز دوشنبه 11 پیشنویس را برای قانون انحلال کنیست بررسی کند تا زمینه رای گیری درباره آن فراهم شود.

طبق تعریف رسمی از کمیته کنیست، علاوه بر قانون اساسی، مصونیت یا لغو مصونیت اعضای کنیست، توصیه درباره ترکیب کمیته های دائمی و کمیته های موقت و تعیین رؤسای آنها، تعیین زمینه های کاری کمیته های کنیست، اعلام درخواست های مردمی به رئیس کنیست یا کمیته های مربوط، بررسی شکایت ها ضد اعضای کنیست و حقوق ماهانه اعضای کنیست از جمله زمینه های فعالیت این کمیته است.

پربیننده ترین خبرها