تاکید عراق بر اهمیت گفت وگوی باز میان تهران - ریاض

تاکید عراق بر اهمیت گفت وگوی باز میان تهران - ریاض
سه شنبه 7 تير 1401 - 10:18

وزیر خارجه عراق در مکالمه ای تلفنی با وزرای خارجه اردن و عربستان درباره سفر نخست وزیر عراق به عربستان و ایران گفت وگو کرد.

العالم - عراق

فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق طی تماسی تلفنی با همتایان اردنی و عربستانی خود درباره سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به عربستان و ایران گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزیر امور خارجه در تماس های تلفنی جداگانه با ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن و فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان درباره توسعه روابط دوجانبه بین سه کشور در راستای تحقق شراکت بیشتر و مقابله با چالش ها گفت وگو کرد.

وی در این مکالمه تلفنی، تحولات منطقه و نقش عراق در تکمیل تلاش های سازنده اش برای تقویت گفت وگو و تداوم هماهنگی و همکاری را بررسی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق به مهم ترین نتایج سفر مصطفی الکاظمی و هیئت همراه به عربستان و جمهوری اسلامی ایران اشاره و بر روند گفت وگوی باز بین دو طرف و اهمیت آن در سطح منطقه با توجه به تحکیم ثبات و تعادل بیشتر در منطقه تاکید کرد.

مصطفی الکاظمی شامگاه شنبه طی سفری رسمی وارد عربستان شد و با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار و گفت وگو کرد.

وی پس از پایان سفرش به عربستان نیز وارد تهران شد و در کاخ سعد آباد مورد استقبال ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران قرار گرفت.

میدل ایست نیوز

پربیننده ترین خبرها