بحران اعتصاب و صف‌های طولانی در فرودگاه‌های اروپا

بحران اعتصاب و صف‌های طولانی در فرودگاه‌های اروپا
شنبه 11 تير 1401 - 17:36

اتحادیه اروپا به دنبال فراخوان های اعتصاب سراسری اعتراضات اتحادیه های کارگری، در صدد راه های جایگزینی برای جبران و کاهش هرج و مرج و بی نظمی در فرودگاه های کشورهای عضو این اتحادیه است، وضعیتی که مسافران را در صف های طولانی، ساعت ها منتظر نگه داشته است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش وب سایت شینگن ویزا اینفو، تحولات اخیر در سراسر ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، هزاران مسافر را سرگردان کرد و کسانی که شانس داشتند پروازهایشان را لغو کردند در حالی که سایرین مجبور شدند برای انجام سفرهای هوایی، ساعت ها منتظر بمانند.

آنچه این اوضاع را خاص تر می کند، کمبود نیروی کار در صنعت هوانوردی کشورهای اروپایی است زیرا اتحادیه های کارگری در اعتراض به شرایط ضعیف کاری، اخراج و دستمزدهای پایین، فراخوان هایی برای اعتصاب سراسری صادر کرده اند.

بازگشت سریع از وضعیت مرتبط با همه گیری کووید – ۱۹، این صنعت را شگفت زده کرده، با توجه به اینکه بر آن است نیروی کار کافی برای مقابله با هجوم مسافران به فرودگاه ها را به کار گمارد.

در جریان همه گیری، شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها مجبور شدند کارگران را به دلیل مشکلات مالی اخراج کنند و اکنون در تقلا هستند تا نیروی کار را با سرعت کافی به خدمت گیرند.

با در نظر گرفتن این مسائل، از مسافران خواسته می شود دو ساعت قبل از بلند شدن پرواز در فرودگاه حاضر شوند، به طور آنلاین بررسی کنند که آیا پروازشان تکمیل شده است و اطمینان یابند که چمدان ها به درستی بسته بندی شده اند تا از تاخیر در قسمت های بازرسی امنیتی جلوگیری شود.

راه اصلی برای نحوه کنار آمدن با این وضعیت، استخدام نیروی کار از خارج از کشورهای اروپایی است. به عنوان نمونه، دولت آلمان درصدد است کارگرانی از ترکیه به این کشور آورد و برای کارگران خارجی روادید صادر کند.

از سوی دیگر، دولت پرتغال در نظر دارد کنترل مرزی در شش فرودگاه این کشور را در روز دوشنبه دو برابر کند تا از عهده مدیریت تعداد مسافران ورودی برآید.

دولت ایرلند نیز تصمیم دارد در صورت وقوع اختلالات، ارتش را برای کمک به تامین امنیت در فرودگاه دوبلین به کار گیرد.

به گزارش ایرنا، تخمین زده می شود که بیش از یک هزار نفر تنها در یک روز پروازهای خود را در فرودگاه اصلی این کشور به دلیل منتظر ماندن در صف های طولانی از دست داده اند.

بنابر این گزارش، نکته امیدوارکننده این است که تعداد مسافران در فرودگاه دوبلین به سطح قبل از همه گیری رسیده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها