گزارش خبرنگار العالم از مهم ترین موضوع نشست وزیران خارجه عرب

شنبه 11 تير 1401 - 19:44

خبرنگار العالم گفت: مهم ترین موضوع نشست وزیران خارجه عرب در بیروت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بود.

العالم _ لبنان

خبرنگار شبکه العالم در لبنان گفت نشست مشورتی وزیران خارجه عرب در بیروت حاوی پیام های متعددی بود.

خبرنگار العالم تاکید کرد مهم ترین موضوع در این نشست بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و بازگرداندن کرسی آن در این اتحادیه بود. وزیران خارجه عرب همچنین درباره موضوع فلسطین نیز بحث و تبادل نظر کردند. در همین حال پرونده های استراتژیک متعددی در نشست های داخلی وزیران عرب مورد مناقشه قرار گرفت.

وزیران خارجه عرب نشست مشورتی خود را در هتل الحبتور برگزار کردند و ریاست نشست افتتاحیه را عبد الله بوحبیب وزیر امور خارجه دولت موقت لبنان بر عهده داشت زیرا این کشور رئیس دوره کنونی شورای وزیران خارجه عرب است.

حسام زکی معاون دبیر کل اتحادیه عرب پس از پایان نشست وزیران خارجه عرب گفت: از جمله مطالبی که در این نشست مطرح شد، آماده سازی شرایط برای برگزاری نشست سران بود که در الجزایر خواهد بود. اوضاع فاجعه بار گرسنگی در سومالی در سایه تغییرات آب و هوایی و نیز امنیت غذایی کشورهای عربی از دیگر محورهایی بود که درباره آنها گفتگو شد. ما درباره این موضوعات برنامه هایی داریم که ماه آینده معرفی خواهیم کرد. در نشست وزیران خارجه همچنین موضوع فلسطین مطرح شد. وزیران خارجه همچنین در نشست خود بر حمایت از لبنان و همبستگی با آن تاکید کردند. البته در این نشست مسائل فرعی و جزئی مطرح نشد.

خبرنگار العالم در پایان گفت نشست مشورتی وزیران خارجه عرب درباره موضوعاتی بود که قرار است در نشست های سران عرب در الجزایر مطرح شود.

پربیننده ترین خبرها