نقش دیکته‌های خارجی در تصمیم‌گیری‌های منطقه عربی

نقش دیکته‌های خارجی در تصمیم‌گیری‌های منطقه عربی
شنبه 11 تير 1401 - 21:55

با توجه به اختلافات موجود در منطقه عربی بر سر مسائل راهبردی، نشست مشورتی وزرای خارجه کشورهای عربی در حالی در غیاب عربستان سعودی و امارات برگزار شد که آنها خواستار بیانیه‌ شدیداللحن علیه مقاومت و همپیمانان آن بودند.

العالم- جهان اسلام

این نشست به صورت غیرمستقیم در خدمت اهداف و خواسته‌های آمریکا و طرح‌های آن است به‌ ویژه اینکه منطقه در برهه کنونی شاهد تحولات شتابنده‌ای است که نیازمند وحدت بیشتر برای حفظ حقوق ملت‌های عربی است.

دبیرکل اتحادیه عرب و وزیر خارجه لبنان طی کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد، در نشست مذکور مسائل و امور مشترک میان کشورهای ذی‌ربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزرای شرکت‌کننده خاطرنشان کردند که خروجی این نشست‌های مشترک عربی قضیه فلسطین را در اولویت‌ها قرار نمی‌دهد و این قضیه در حد جوهری بر روی کاغذ مانده است. برخی دیگر نیز بر ضرورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تأکید داشتند.

در زمانی‌که دامنه عادی‌سازی با رژیم اشغالگر گسترش یافته ، تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب همچنان ادامه دارد و این وضعیت نشان می‌دهد که دیکته‌ها و فشارهای خارجی تصمیمات کشورهای عربی را کنترل می‌کند و هرگونه توافق عربی- اسلامی را بر هم می‌زند.

پربیننده ترین خبرها