وزیر دفاع سابق کویت، بار دیگر تحت تعقیب قرار گرفت

وزیر دفاع سابق کویت، بار دیگر تحت تعقیب قرار گرفت
يکشنبه 12 تير 1401 - 18:40

شکایت جدید دولت کویت از خالد الجراح وزیر دفاع سابق این کشور، توسط دادگاه عالی لس آنجلس بررسی می شود.

العالم_کویت

روزنامه کویتی "الرای" به نقل از وب‌سایت آمریکایی «law360» متخصص در امور قضایی فاش کرد که دادگاه عالی لس آنجلس بررسی شکایت جدیدی از سوی دولت کویت علیه خالد الجراح، وزیر دفاع سابق این کشور را آغاز کرده است.

این روزنامه به نقل از وب سایت مذکور نوشت: شروع رسیدگی به این پرونده پس از طرح دعوی در 20 می به عنوان پرونده «صندوق ارتش» بود. یعنی آغاز رسیدگی به این پرونده، هفته ها پس از صدور حکم دادگاه وزیران کویت مبنی بر تبرئه رئیس شورای وزیران سابق، شیخ جابر المبارک، الجراح و دیگران از اتهامات جنایی بود.

الراعی خاطرنشان کرد که این پرونده همچنان در دادگاه کویت در جریان است.

شکایت جدید که «رسماً در 20 می در دادگاه عالی شهرستان لس‌آنجلس ثبت شد، عمدتاً روی خالد الجراح متمرکز است که به عنوان وزیر دفاع از سال 2013 تا 2017 فعالیت می‌کرد. همچنین این روزنامه اشاره کرد «بررسی این پرونده حاکی از آن است که پولی که برای خرید املاک لوکس در یکی از محله‌های معتبر شهر لس‌آنجلس آمریکا صرف شده از بودجه عمومی کویت است؛ بر این اساس، دولت کویت حق دارد مبلغی را که از طریق محاکمه ثابت شده و به حساب الجراح واریز می شود را مصادره کند. البته این مبلغ نباید کمتر از 104 میلیون دلارباشد.

این در حالی است که تا به امروز دادگاه‌های آمریکا اتهامات الجراح را نپذیرفته‌اند. نوامبر 2020، یک قاضی فدرال درخواست او برای بازگرداندن اموال را رد کرد و حکم داد که او "شواهد کافی برای دفاع از ادعای خود پیرامون حسابش ارائه نکرده است". قرار است جلسه دیگری درباره شکایت الجراح در ماه اکتبر برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها