دولت نجات ملی یمن:

در صورت عدم حصول توافق، دلیلی برای تمدید آتش بس وجود ندارد

در صورت عدم حصول توافق، دلیلی برای تمدید آتش بس وجود ندارد
يکشنبه 12 تير 1401 - 22:20

معاون وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که در صورت عدم حصول توافق ملموس و مورد قبول، هیچ دلیلی برای تمدید دروغین آتش بس وجود ندارد.

العالم - یمن

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که در صورت عدم دستیابی به توافق مورد قبول، هیچ دلیلی برای تمدید آتش بس دروغین وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر توافق ملموس و صادقانه محقق نشود، همه در کنار ارتش و کمیته‌های مقاومت برای از سرگیری عملیات آزادسازی بدون هیچگونه تردید و وقفه در عملیات خواهند بود.

وی ادامه داد: اگر توافقات صادقانه، همه جانبه، مورد اعتماد و ملموس که شامل همه جوانب انسانی و اقتصادی از جمله درآمدهای نفتی و گازی نشود، به نظر من هیچ دلیلی برای تمدیدهای دروغین آتش بس وجود ندارد و به اذن خدا همه در کنار ارتش و کمیته‌های مردمی برای از سرگیری عملیات آزادسازی خواهند بود.

اظهارات معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در حالی مطرح می‌شود که عربستان به صورت روزانه مشغول نقض آتش بس اعلام شده از طرف سازمان ملل متحد در یمن است.

این در حالی است که پیشتر «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در صنعا گفته بود: ذخیره تسلیحات راهبردی نیروهای مسلح یمن و در رأس آن موشک‌های بالستیک، برای چندین دهه جنگ و حضور در نبردهای مستمر کفایت می‌کند.

وزیر دفاع یمن، پیشرفت چشمگیر در صنایع نظامی یمن را مهمترین پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی دانست و افزود: آینده منطقه بر اساس نتایج این مواجهه تاریخی در یمن رقم خواهد خورد. متجاوزان که فکر می‌کردند می‌توانند معادلات منطقه‌ای را بر مبنای طراحی‌های خودشان رقم بزنند، فراموش کرده بودند که قدرت الهی در کنار مدافعان از حریم امت اسلامی قرار دارد.

گفتنی است، در حالی که عربستان سعودی قصد داشت از طریق مانور بر طرح آتش بس دروغین، مقاومت یمن را در انفعال قرار دهد، موضع مدبرانه «أنصارالله» موجب شد تا مقاومت ابتکار عمل را به دست گیرد.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها