واکنش امیدوارانه شاه اردن به سفر منطقه‌ای بایدن

واکنش امیدوارانه شاه اردن به سفر منطقه‌ای بایدن
شنبه 18 تير 1401 - 14:41

شاه اردن در واکنش به سفر رئیس‌جمهور اوکراین به منطقه، ادعا کرد که این سفر به تسریع طرح‌های منطقه‌ای کمک خواهد کرد.

العالم - اردن
«عبدالله دوم» شاه اردن درباره سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه در ماه جاری ادعا کرد که این سفر در سرعت‌بخشیدن به طرح‌های منطقه‌ای کمک خواهد کرد.

گزارشها حاکست »، شاه اردن امروز (شنبه) در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که سفر بایدن به غرب‌آسیا، «می‌تواند کمک مثبتی در تسریع پروژه‌های منطقه‌ای داشته باشد».

عبدالله دوم در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان بی سی»، گفت، یکی از پیام هایی که احتمالاً بایدن به منطقه بفرستد این خواهد بود که روی اروپا و ایالات متحده حساب کنید؛ و اینکه غرب فعالانه در [تحولات] منطقه مشارکت خواهد کرد.

این در حالی است که چند روز دیگر، عربستان سعودی میزبان اجلاس سران عربی-آمریکایی خواهد بود که این اولین سفر رسمی بایدن به منطقه از زمان به دست گرفتن قدرت توسط او در کاخ سفید است.

کاخ سفید در این باره مدعی شده که ایالات متحده «در حال بررسی امکان ادغام [سامانه‌های] پدافند هوایی با کشورهای خاورمیانه برای مقابله با تهدید فزاینده ایران است».

شاه اردن درباره گفت‌وگوهایی که کشورهای غرب‌آسیا با هدف ایجاد چشم‌اندازی جدید برای منطقه انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد که این پروژه‌های منطقه‌ای «کلید واژه‌ای مهم برای آینده است».

وی پیش از این نیز از تشکیل ائتلافی نظامی همانند ناتو برای منطقه حمایت کرده و ضمن دفاع از ایجاد این ائتلاف در غرب آسیا، تصریح کرده بود که اهداف و چشم‌انداز و ماموریت آن باید کاملاً مشخص باشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها