به دنبال ادامه تجاوزات ائتلاف متجاوز به یمن صورت گرفت؛

هشدار المشاط به عربستان در باره شکست آتش بس+فیلم

شنبه 18 تير 1401 - 15:10

رئیس شورای سیاسی عالی یمن گفت که آتش بسی که سازمان ملل اعلام کرده است به دلیل ادامه تجاوزات ائتلاف متجاوز و مزدورانش در آستانه شکست قرار گرفته است.

العالم - یمن

مهدی المشاط، رئیس شورای سیاسی عالی یمن، طی سخنانی به مناسبت عید قربان تأکید کرد که ادامه تجاوزات ائتلاف متجاوز و مزدوران آن، آتش بس را در آستانه شکست قرار داده است و این امر به طور طبیعی به دلیل شانه خالی کردن ائتلاف متجاوز از تعهدات خود در قبال آتش بس باعث بازگشت جنگ و درگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که مبنای درست روند صلح، توقف تجاوز و برداشتن محاصره و تحریم از یمن است و در گام اول باید فرودگاه بین المللی صنعا بازگشایی و حقوق کارمندان از محل درآمد نفت و گاز پرداخت شود.

رئیس شورای سیاسی عالی یمن تصریح کرد که شورای سیاسی یمن فقط به خاطر کاهش رنج مردم، آتش بس را قبول کرده است اما در چنین حالتی، درهای آتش بس برای همیشه باز نمی ماند و ما اجازه نمی دهیم که این آتش بس تبدیل به ابزار متجاوزان برای از بین بردن مقاومت مردم یمن شود.

گفتنی است اظهارات المشاط در حالی صورت می گیرد که اندکی پیش رایزنی ها و مذاکرات امان (پایتخت اردن) برای بازگشایی گذرگاه ها و راه ها به شکست انجامید.

محمد عبد السلام، رئیس هیئت مذاکره کننده یمنی در این خصوص گفته است که سه پیشنهاد برای بازگشایی راه های تعز و استان های دیگر ارائه کردیم که همگی با مخالفت طرف مقابل رو به رو شدند.

وی خاطرنشان کرد که طرف مقابل سعی در باج خواهی در پرونده بازگشایی راه ها داشت و همین امر شورای سیاسی عالی یمن را بر آن داشت راه های تعز را به طور یک طرفه باز کند.

پربیننده ترین خبرها