رقابت مجدد یزدانی و تیلور در مسابقات جهانی صربستان

رقابت مجدد یزدانی و تیلور در مسابقات جهانی صربستان
يکشنبه 19 تير 1401 - 14:04

«حسن یزدانی» با غلبه بر «علیرضا کریمی» در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی نماینده ایران در مسابقات جهانی صربستان شد.

العالم - ایران / ورزشی

حسن یزدانی، دارنده 7 مدال جهانی و المپیک برای بدست آوردن دوبنده تیم ملی در وزن 86 کیلوگرم برابر علیرضا کریمی قرار گرفت.

هر دو کشتی‌گیر با شروع کشتی با دست‌های خودشان سعی در به دست آوردن مایه فن داشتند اما در نهایت داور وسط به علیرضا کریمی تذکر داد که بیشتر کار کند.

کریمی بعد از یک اقدام ناموفق برای زیرگیری اخطار 30 ثانیه را دریافت کرد که در همین ثانیه‌ها حسن یزدانی مثل برق و باد به پای حریف خودش رسید و دارنده سه مدال جهانی را خاک کرد. حسن که به دو امتیاز به دست آمده از خاک و یک امتیاز حاصل از اخطار 30 ثانیه قانع نبود، سعی در بارانداز زدن کریمی داشت که در این راه ناکام بود.

در فاصله 20 ثانیه تا پایان کشتی در وقت اول حسن یزدانی بار دیگر با یک زیرگیری انفجاری به پاهای علیرضا کریمی رسید و در چشم‌ بر هم‌ زدنی توانست حریفش را خاک کند. در حالت خاک هم یزدانی با قراردادن پا در سگک سعی در بارانداز داشت که داور اعلام سرپا کرد.

در وقت دوم، کریمی که به نظر از لحاظ بدنی در موقعیت پایین قرار گرفته بود، یک اقدام کور برای زیرگیری کرد که یزدانی بلافاصله برای بدل‌زدن به سمت پای کریمی حمله کرد و در این لحظه کریمی روی زانو از تشک خارج شد تا یک امتیاز دیگر به یزدانی برسد و حساب کار 0-6 شود.

در ادامه بار دیگر کریمی قصد داشت از یزدانی زیر بگیرد و اتفاقا به پاهای او هم رسید اما یزدانی با خیمه‌ای سنگین کنده کریمی را به دست گرفت و بعد از اینکه کریمی سعی کرد برای کامل کردن زیرگیری‌ خودش را از دستان یزدانی رها کند، قهرمان المپیک و جهان به سرعت به پشت کریمی رفت و او را خاک کرد تا حساب کار 0-8 شود.

با هر امتیازی که یزدانی می‌گرفت، تماشاگران حاضر در سالن به هوا بلند می‌شدند به گونه‌ای که اگر کسی تازه تلویزیون را روشن می‌کرد، تصور می‌کرد حریف یزدانی یک کشتی‌گیر خارجی است.

در دقیقه پایانی کشتی هم حسن یزدانی با یک زیرگیری دیگر توانست علیرضا کریمی، کشتی‌گیر محجوب کشورمان را بار دیگر خاک کند تا با نتیجه 0-10 پیروز شده و صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی صربستان شود.

یزدانی که با هفت مدال جهانی و المپیک یکی از برترین ورزشکاران تاریخ ایران به شمار می‌رود، در ماموریتی سخت باید در رقابت‌های جهانی، دیوید تیلور، رقیب قدرتمند آمریکایی‌اش را که زخم‌خورده از شکست در مسابقات جهانی اسلو پای به رقابت‌ها می‌گذارد، شکست بدهد تا بار دیگر عنوان نخست جهانی را برای ایران به ارمغان بیاورد.

فیلم خلاصه مسابقه یزدانی و کریمی را در ادامه می توانید مشاهده کنید:

1

پربیننده ترین خبرها