پارلمان یمن جنایت مرزبانان سعودی در صعده را محکوم کرد

پارلمان یمن جنایت مرزبانان سعودی در صعده را محکوم کرد
سه شنبه 21 تير 1401 - 11:14

هیئت رئیسه شورای نمایندگان یمنی جنایت هولناک اخیر مرزبانان سعودی علیه شهروندان بی دفاع یمنی در استان صعده را به شدت محکوم کرد. در این جنایت 17 شهروند به شهادت رسیده یا مجروح شدند.

العالم - یمن

این هیئت با صدور بیانیه ای ادامه تجاوزات عربستان و اقدام ائتلاف متجاوز به نقض توافق آتش بس و زیر پا گذاشتن بندهای آن را محکوم کرد.

در این بیانیه درباره ادامه جنایات و تجاوزات مرزبانان سعودی علیه شهروندان مناطق مرزی یمن هشدار داده شده است.

این هیئت همچنین تأکید کرد ادامه این جنایات، نقض آشکار حاکمیت یمن و زیر پا گذاشتن توافق آتش بس است همچنین از مصادیق جنایت علیه بشریت به شمار می رود و طبق قوانین بین المللی و همه منشورهای انسانی و دینی و عرفی باید مجازات شود کما اینکه نقض یکی از قوانین و شعائر اسلامی در ماه حرام است.

این هئیت از سازمان ملل خواست طبق قوانین بین المللی مسئولیت خود را در این مورد بپذیرد.

این هیئت همچنین کشورهای عضو ائتلاف تجاوز و سازمان ملل و جامعه جهانی را مسئول قانونی و انسانی و اخلاقی در قبال همه جنایات ائتلاف تجاوز علیه ملت یمن دانست.

در این بیانیه همچنین حمله به اماکن تاریخی و آثار باستانی یمن به شدت محکوم شده و از سازمان های تابع سازمان ملل از جمله یونسکو خواسته شده است مسئولیت حفاظت از مساجد و آثار تاریخی یمن را که در معرض نابودی و تخریب عمدی ائتلاف متجاوز قرار گرفته اند، بر عهده بگیرند.

پربیننده ترین خبرها