پس از درگیری مستقیم رخ داد؛

بازداشت سرکرده سعودی القاعده در استان حضر موت یمن

بازداشت سرکرده سعودی القاعده در استان حضر موت یمن
سه شنبه 21 تير 1401 - 11:13

منابع امنیتی در یمن شامگاه گذشته (دوشنبه) از بازداشت فیصل بن عبدالعزیز الکثیری از سرکردگان سعودی القاعده در استان حضرموت یمن خبر دادند.

العالم - یمن

به نقل از اسپوتنیک، شامگاه گذشته در جریان یک عملیات امنیتی در استان حضر موت در شرق یمن یکی از سرکردگان القاعده بازداشت شد.

منابع محلی در استان حضر موت در این باره به اسپوتنیک خبر دادند که در جریان یک عملیات امنیتی و اطلاعاتی در این منطقه، «فیصل بن عبدالعزیز الکثیری» معروف به «فهمی بامسفر» بازداشت شده است.

بنابر این گزارش، نیروهای امنیتی ضمن درگیر شدن با فیصل بن عبدالعزیز الکثیری پیش از بازداشت وی، به سوی او تیراندازی کردند که باعث مجروحیت وی از ناحیه پا شد.

نیروهای امنیتی پس از بازداشت این سرکرده القاعده، تحت تدابیر شدید امنیتی وی را یکی از بیمارستان‌های شهر سیئون دومین شهر بزرگ استان حضر موت منتقل کردند.

گفتنی است در ماههای اخیر گروه تروریستی القاعده تلاش بسیاری برای انجام عملیات تروریستی در استان حضرموت یمن داشته است که اکثر آنها ناکام مانده و منجر به دستگیری شماری از سرکردگان این گروه شده است.

پیش از سال ۲۰۱۶ نیز شهر المکلا، مرکز استان حضر موت در شرق یمن در اختیار القاعده قرار داشت، اما آوریل همان سال با شکست القاعده بدست نیروهای یمنی افتاد.

القاعده علاوه بر استان حضر موت در برخی مناطق دیگر یمن نیز به صورت پراکنده حضور دارند که نیروهای یمنی تلاش دارند ضمن جلوگیری از عملیات‌های تروریستی، خاک یمن را از لوث آنها پاکسازی کنند.

پربیننده ترین خبرها