چرا تحرکات نظامی ترکیه در شمال سوریه با شکست مواجه خواهد شد؟

چرا تحرکات نظامی ترکیه در شمال سوریه با شکست مواجه خواهد شد؟
سه شنبه 21 تير 1401 - 22:29

تلاش های نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به قسد برای تسریع در برقراری ارتباطات با دولت سوریه و فراهم کردن زمینه برای استقرار تجهیزات نظامی و اتاق‌های هماهنگی، زمینه ساز تحولاتی عمده در زمینه خطوط تماس در امتداد نوار مرزی با ترکیه یا در مناطق تماس بین گروه های مسلح با قسد بود.

العالم - کشکول

ارتش ترکیه و گروه های مسلح تحت حمایت آن کاروان های نظامی جدید را به سمت منبج و تل رفعت و عین موسی و کاروان هایی را هم به سمت ریف شمالی حلب از طریق گذرگاه های باب السلامه و الراعی اعزام کردند.

همزمان با آن گروه های مسلح به اجرای تمرین های نظامی و عرض اندام و تشکیل اتاق عملیات نظامی و اعلام امادگی پرداختند.

با این وجود ترکیه بر سطح تهدیدات خود افزوده است، اما این تحرکات ترکیه نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت و دلایل زیاد و مهمی برای این مساله وجود دارد که مهم ترین آن ارتباط با امریکاست که تلاش می کند تا جبهه های نزدیک به ترکیه ایجاد کند و بر میزان تنش در مناطق استقرار بیافزاید.

این مساله برای کشورهای عضو ناتو سرنوشت ساز است که واشنگتن و انکارا از مهم ترین اعضای ان به شمار می روند. تفاسیر زیادی از این مساله می توان کرد و تنها راه پایبندی قسد برای خارج شدن از این گردونه ، این است که این مناطق را به ارتش سوریه تحویل دهد و اتاق های عملیات و تجهیزات نظامی ،‌ گامی مثبت در مسیر گسترش کنترل دولت سوریه از طریق ارتش بر همه آن مناطق است.

پربیننده ترین خبرها