مقام ایرانی به الجزیره: طرح‌های بایدن برای تل آویو امنیت نمی‌آورد

مقام ایرانی به الجزیره: طرح‌های بایدن برای تل آویو امنیت نمی‌آورد
پنج‌شنبه 23 تير 1401 - 13:31

یک مقام بلندپایه ایرانی در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره» تأکید کرد که طرح‌های امنیتی رئیس‌جمهور آمریکا برای رژیم صهیونیستی امنیت نمی‌آورد و باعث محافظت از این رژیم نخواهد شد.

العالم - ایران

یک مقام بلندپایه ایرانی روز پنجشنبه به شبکه «الجزیره» گفت که یکی از اهداف سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه تبرئه اسرائیل است.

این مقام ایرانی که اشاره‌ای به نام او نشده است، در این باره گفت: «یکی از اهداف سفر بایدن به منطقه تبرئه اسرائیل و سیاه‌نمایی و معرفی ایران به عنوان دشمن است.»

وی با اشاره به گزارش‌‌ رسانه‌‌ها درباره احتمال ادغام رژیم صیهونیستی در قالب یک ائتلاف در منطقه تأکید کرد: «طرح‌های سیاسی، نظامی و امنیتی بایدن باعث محافظت از اسرائیل نمی‌شود و برای این رژیم امنیت نخواهد آورد.»

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش داده بود که احتمال می‌رود در جریان سفر رئیس‌ جمهور آمریکا به منطقه، توافقی احتمالی میان تل‌آویو و برخی کشورهای منطقه منعقد شود و بر اساس آن، ائتلافی به رهبری آمریکا برای مقابله با آنچه تهدیدات هوایی و دریایی خوانده شده، تشکیل شود.

مقام ایرانی یاد شده در ادامه هشدار داد: «هرگونه تهدید علیه امنیت ملی ما پاسخی به دنبال خواهد داشت که سابقه نداشته است و آمریکا این را می‌داند. پذیرش ادغام نظامی اسرائیل [در منطقه] پس از عادی‌سازی روابط از سوی برخی کشورها، امنیت آنها را به خطر خواهد انداخت.»

وی همچنین افزود: «برخی از کشورهای منطقه به صورت رسمی به ما اطمینان داده‌اند که علاقه‌ای به ائتلاف علیه ما ندارند. روابط ما با تعدادی از همسایگان مهم ما از جمله کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خوب است. بار دیگر تأکید می‌کنیم که ما به گفت‌و‌گو اعتقاد داریم و دستانمان برای برقراری امنیت جمعی به سوی همسایگانمان دراز است.»

این مقام همچنین اظهار داشت: «نادیده گرفتن مسئله فلسطین از سوی دولت بایدن و به حاشیه راندن این مسئله، امنیت منطقه‌ای به همراه نخواهد داشت. حمایت ما از مقاومت فلسطین علیه اشغالگران اسرائیلی ادامه دارد و متوقف نخواهد شد. بایدن و دولتش باید با واقعیت‌های خاورمیانه در تعامل باشند و نه با تمایلات و رؤیاها.»

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، پیشتر اعلام کرده بود که تل‌آویو در حال ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای تحت حمایت ایالات متحده برای مقابله با پهپادها و موشک‌های ایران است.

گانتس بیست و چهارم خردادماه و پس از سفر به آمریکا و دیدار با وزیر دفاع این کشور نیز خواستار ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای به رهبری واشنگتن شده بود.

او ادعا کرده بود: «شراکت و تقویت ارتباطات عمیق با شرکا و متحدان آمریکایی‌مان و همچنین روابطی که آن را ساخته و در سال‌های اخیر در حال توسعه آن با کشورهای منطقه‌ بوده‌ایم، عامل اساسی برتری اسرائیل در منطقه است. ما در این روزها به منظور ایجاد شراکت در زمینه اقتصاد، محیط‌ زنیست و همچنین امنیت در حال توسعه این روابط، تقویت و تعمیق صلح با مصر، اردن، کشورهای عضو توافقات عادی‌سازی روابط هستیم.»

رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته وارد اراضی اشغالی شد و با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت، «اسحاق هرتزوگ» رئیس، بنی گانتس وزیر جنگ و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر سابق این رژیم و همچنین «بنیامین نتانیاهو» رهبر اپوزیسیون‌ در اراضی اشغالی دیدار کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها