گزارش خبرنگار العالم از تجمع بزرگ طرفداران الصدر پیش از نماز جمعه

جمعه 24 تير 1401 - 14:18

خبرنگار العالم گفت: نمازگزاران از استان های مختلف عراق برای برپایی نماز جمعه یکپارچه در شهرک صدر بغداد در کمال امنیت و آرامش حضور یافتند.

العالم _ عراق

خبرنگار العالم در عراق با حضور در محل برگزاری نماز جمعه یکپارچه در شهرک صدر بغداد گزارش داد گروه های مختلف مردمی از استان های مختلف جنوبی و شمالی عراق برای مشارکت در نماز جمعه حضور یافتند.

وی افزود با وجود تاکید مقتدا صدر بر اینکه نماز جمعه یکپارچه صرفا شعاری دینی است، به این معنی نیست که این نماز خالی از پیام برای دیگر نیروهای سیاسی است.

خبرنگار العالم تصریح کرد چه بسا اقدام چارچوب هماهنگی در تعویق اعلام نامزد نخست وزیری، به نماز یکپارچه امروز و بازگشت جریان صدر به عملیات سیاسی مربوط باشد.

وی گفت شرکت کنندگان در نماز جمعه یکپارچه منسوب به گروه های مختلفند و بسیاری از آنان فقط برای برپایی نماز جمعه به عنوان شعاری دینی در شهرک صدر حضور یافته اند و هیچ گونه انگیزه سیاسی ندارند با این حال بیشتر آنان منسوب به جریان صدرند.

این در حالی است که هم نیروهای شیعی و هم نیروهای سنی از موضع مقتدا صدر مبنی بر دور نگه داشتن نماز جمعه یکپارچه از انگیزه های سیاسی استقبال کرده اند.

خبرنگار العالم گفت نگرانی هایی وجود داشت که نماز جمعه یکپارچه به درگیری هایی بین احزاب بیانجامد اما بیانیه دیروز مقتدا صدر به این نگرانی ها پایان داد و بر همین اساس نمازگزاران پس از نماز جمعه هیچ گونه فعالیت سیاسی نخواهند داشت و هیچ گونه شعار ساسی هم سرنخواهند داد.

پربیننده ترین خبرها