مصادره اراضی فلسطینیان برای ساخت "هفت تپه"

دوشنبه 27 تير 1401 - 19:14

منابع فلسطینی تاکید کردند که رژیم صهیونیستی ده‌ها هزار متر مربع از اراضی فلسطینیان در شمال رام الله و جنوب نابلس را با هدف ایجاد شهری موسوم به "هفت تپه" مصادره کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، "هفت تپه" شهرک صهیونیست‌نشین است که رژیم اشغالگر به صورت جدی در تلاش برای احداث آن در اراضی فلسطینیان واقع در شمال شهر رام‌الله و جنوب نابلس است. طرح احداث این شهر در سال ۱۹۷۵ آماده شد و در روزهای اخیر بیش از ۱۴۰۰ دونم (یک دونم هزار متر مربع) از اراضی فلسطینیان به منظور ساخت آن مصادره شده است و با این طرح، قرار است شهرک‌های مجاور مانند شهرک "شیللو"، "شاقوت راحیل" و "شرعنه" گسترش یابند.

این طرح جدید شهرک‌سازی از مرزهای اراضی منطقه "ج" فراتر می‌رود و به اراضی منطقه "ب" تعدی می‌کند و در شهرکی مثل "ترمسیعا" صدها دونم زمین مملو از درختان زیتون کاملا مصادره شده‌اند و صدها دونم دیگر نیز مشمول مناطق امنیتی مجاور با شهرک‌ها می‌شود مالکان بیشتر این زمین‌ها فقط به مدت ۸ روز در طول سال به آنها دسترسی خواهند داشت و اغلب مالکان حتی از دسترسی به آن نیز محروم می‌شوند.

اقدام برای شهرک سازی در این منطقه به وضوح انجام می‌شود و این منطقه به دلیل واقع شدن بین شرق و غرب کرانه باختری دارای اهمیت استراتژیک است.

پربیننده ترین خبرها