پیام کنفرانس تهران به غرب: یک‌جانبه‌گرایی به پایان رسیده است

پیام کنفرانس تهران به غرب: یک‌جانبه‌گرایی به پایان رسیده است
پنج‌شنبه 30 تير 1401 - 22:30

کارشناسان سیاسی معتقدند که درگیری بین شرق و غرب یک کشمکش کهنه و قدیمی است و یکی از علل و اسباب رفتارهای کنونی غرب، نتیجه درک آن از هویت تاریخی شرق است و اینکه این شرق، می تواند از نو به پاخاسته و رشد کند.

العالم - نظرکده

کارشناسان معتقدند که چین، روسیه، هند، پاکستان و ایران هر یک از مؤلفه ها و عوامل رشد اقتصادی و فکری و علمی برخوردارند.

کارشناسان روابط بین الملل هم معتقدند که پیام های پوتین در کنفرانس تهران، از طریق اجرای عملی و زبان گفتمان و رفتار نمود یافته است.

کارشناسان همچنین معتقدند که این رشد می تواند از طریق روابط روسیه با دیگر طرف ها به خصوص روابط اقتصادی و منافع مشترک محقق شود در حالی که آمریکا می کوشد روسیه و ایران را متهم کند.

کارشناسان روابط بین الملل خاطرنشان می کنند که روسیه و ایران به دنبال روابط اقتصادی و استراتژیک هستند لذا الگوی غربی آمریکایی در عمل، ناکارآمد است و امروز، روز تشکیل دنیایی جدید مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است.

کارشناسان می گویند که جنگ به نفع منطقه یا هیچ کشوری نیست لذا در این مورد شکست خوردند و لذا غرب هیچ الگویی در اختیار ندارد و همه گفتمان ها و رفتارها، خصمانه و مبتنی بر دشمن خیالی است.

کارشناسان روابط بین الملل بر حضور قدرتمندانه روسیه و ایران و سوریه و چین تأکید می کنند لذا صحبت از دنیای جدیدی است با مؤلفه های اقتصادی و مبتنی بر احترام متقابل که توافق ها و قراردادها در آن، در جهت تأمین منافع ملت های منطقه است.

از سوی دیگر پژوهشگران سیاسی هم معتقدند که اسنادی که به تازگی به دست آمده اند و همچنین سرباز انگلیسی که دونباس اسیر شده است اعتراف کرده است که آمریکا قبل از سوریه از جدایی طلبان کرد در ترکیه حمایت می کرده است و همین نشان می دهد که کسی که از جدایی طلبنان و عملیات های تروریستی سری علیه ایران و بسیاری مناطق دیگر حمایت می کرده است، آمریکا بوده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها