در جمعه "قدس میثاق امت"؛

هزاران فلسطینی نماز صبح را در مسجد مبارک الاقصی اقامه کردند

هزاران فلسطینی نماز صبح را در مسجد مبارک الاقصی اقامه کردند
جمعه 31 تير 1401 - 12:57

هزاران فلسطینی با برپایی نماز صبح در صحن های مسجد مبارک الاقصی به درخواست ها برای مشارکت در جمعه موسوم به «قدس میثاق امت» پاسخ مثبت دادند.

العالم _ فلسطین

از نخستین لحظات بامداد امروز (جمعه) هزاران فلسطینی ساکن قدس با حضور در مسجد الاقصی، نماز صبح را به امامت یوسف ابوسنینه در صحن های این مسجد مبارک برپا کردند.

فلسطینیان که بیشتر آنان ساکن قدس شریف بودند، در قالب خانواده متشکل از زنان و کودکان در نماز صبح حضور یافتند.

این در حالی است که گروه های مختلف جوانان و فلسطینیان ساکن قدس در روزهای گذشته خواستار بسیج عمومی و تجمع در مسجد الاقصی شده بودند.

این گروه ها بر ضرورت مشارکت گسترده در برپایی نماز صبح و نماز جمعه در مسجد مبارک الاقصی تاکید کرده و از ساکنان قدس و کرانه باختری و نیز فلسطینیان ساکن مناطق اشغالی خواسته اند حضور خود را تقویت کنند.

گروه های یاد شده نام این جمعه را «قدس میثاق امت» گذاشته و تاکید کرده اند این شهر مقدس همچنان اسلامی باقی خواهد ماند و به هیچ وجه تقسیم پذیر نیست.

جنبش حماس نیز ضمن دعوت از همه فلسطینیان برای حضور در مسجد الاقصی، از آنان خواسته است از مدافعان مسجد الاقصی در برابر اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست حمایت کنند.

حماس در بیانیه ای مطبوعاتی تاکید کرده است که قدس و مسجد الاقصی محورهای نبرد با دشمن صهیونیستی و مسئولیت دفاع از آن در برابر یهودی سازی و تقسیم، بر عهده همه امت اسلامی است.

پربیننده ترین خبرها